چین نگرانی های مربوط به قرارداد موشکی با ترکیه را رد کرد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای نگرانی های مطرح شده درباره قرارداد موشکی یک شرکت چینی با ترکیه را رد نموده است.

چین نگرانی های مربوط به قرارداد موشکی با ترکیه را رد کرد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزارت خارجه چین ضمن رد نگرانی های مربوط به قرارداد فراوری مشترک سامانه دفاع موشکی یک شرکت چینی با ترکیه، تاکید نمود، آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو نباید یک قرارداد تجاری محض را سیاسی نمایند.

آمریکا و ناتو نگرانی عمیق خود را نسبت به قرارداد 4، 3 میلیارد دلاری چین و ترکیه برای فراوری مشترک سامانه دفاع موشکی اعلام نموده اند. آمریکا و ناتو بر این باورند که سامانه دفاع موشکی چین هیچ همخوانی و هماهنگی با سیستم های ناتو ندارد.

بعضی دیپلمات های ناتو نیز اعلام کردند که همگرایی سامانه موشکی چینی با سامانه های دفاعی ناتو موجب بروز نگرانی های امنیتی زیادی خواهد شد.

ولی سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره تاکید نمود، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که چین قوانین محدودنماینده زیادی در زمینه صادرات اسلحه دارد و این قوانین امنیت و صلح منطقه ای و جهانی را تضمین می نماید.

وی توضیح داد، همکاری بین یک شرکت چینی و ترکیه یک همکاری عادی نظامی بین دو کشور است. امیدواریم آمریکا و سایر کشورهای ناتو این قرارداد تجاری را سیاسی ننمایند.

ترکیه اعلام نموده است که احتمالا این قرارداد را امضا خواهد نمود ولی هنوز تصمیم نهایی در مورد آن نگرفته است.وزارت دفاع ترکیه نیز ماه گذشته حمایت خود را از امضای این قرارداد اعلام نموده است. شرکت چینی طرف قرارداد ترکیه به علت نقض قوانین آمریکا در مورد همکاری نظامی با ایران، سوریه و کره شمالی مورد تحریم واشنگتن قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 402

به "چین نگرانی های مربوط به قرارداد موشکی با ترکیه را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نگرانی های مربوط به قرارداد موشکی با ترکیه را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید