کرونا فرآیندهای قضایی در زندان گوانتانامو را به تعویق می اندازد

به گزارش سیلور 7، وکیل یکی از زندانیان زندان بدنام گوانتانامو اظهار داشت، بحران شیوع ویروس کرونای جدید باعث کندتر شدن فرایند رسیدگی به پفراینده قضایی زندانیان این زندان می گردد چون تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با این بیماری به احتمال خیلی زیاد موجب به تعویق افتادن جلسات دادرسی خواهند شد.

کرونا فرآیندهای قضایی در زندان گوانتانامو را به تعویق می اندازد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا اخیرا اعلام نمود، آزمایش ابتلای یک ملوان این نیرو مستقر در محل خلیج گوانتانامو مثبت اعلام شده است.

همچنین استفن ترویت، وکیل یکی از زندانی ها اظهار کرد: می توانم بگویم تدابیر محافظتی با توجه به وجود کروناویروس در پایگاه گوانتانامو در تمامی پایگاه به اجرا در آمده است. من معتقدم افرادی که به پایگاه وارد می شوند باید برای مدت 14 روز در قرنطینه قرار بگیرند. یک چنین تدبیری از جان نگهبان ها، مقاطعه کاران غیرنظامی و زندانی ها محافظت خواهد نمود.

ترویت تاکید نمود، انتظار دارد هرگونه الزامات مربوط به قرنطینه که برای وکلای زندانی ها اعمال گردد باعث تاخیر در دیدار آنها با موکلانشان گردد.

وی اضافه نمود: این کار همچنین باعث کندی در برگزاری جلسات استماع از پیش برنامه ریزی شده، برنامه ریزی برای جلسات جدید، مکالمات تلفنی و امثال آنها می گردد. ما باید منتظر باشیم و ببینیم چطور تدابیر الزامی جدید اجرا می شوند. هنوز برای قضاوت کردن زود است.

ترویت مطرح نمود، آخرین باری که او به این پایگاه سر زده اواسط ماه نوامبر بوده قبل از آنکه نگرانی نسبت به شیوع ویروس کووید - 19 در آمریکا وجود داشته باشد.

او اظهار داشت: من تعامل مستقیمی با مقام های پایگاه نداشته ام.

وکیل مذکور گفت که از سال 2005 تا به امروز بالغ بر 18 بار با موکلش در محل زندان گوانتانامو دیدار داشته است.

او از این که هنوز موکلش با اتهام رسمی روبرو نشده و فرآیند محاکمه برای او برگزار نشده و اینکه دادستان ها هنوز هم خواهان طرح اتهام رسمی علیه او نیستند، گلایه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 938

به "کرونا فرآیندهای قضایی در زندان گوانتانامو را به تعویق می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا فرآیندهای قضایی در زندان گوانتانامو را به تعویق می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید