کشف آشپزخانه قرون وسطایی سالم در جمهوری چک

به گزارش سیلور 7، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، کشف آشپزخانه قرون وسطایی سالم در جمهوری چک صورت پذیرفت.

کشف آشپزخانه قرون وسطایی سالم در جمهوری چک

باستان شناسانی که در جمهوری چک مشغول کاوش بودند، به یک اکتشاف غیرمعمول و هیجان انگیز دست یافته اند که قدمت آن به قرن ها قبل باز می شود.

گروهی از باستان شناسان که در یک خانه قرون وسطایی واقع در استان موراوی ـ سیلزی مشغول حفاری بودند، به آشپزخانه ای دست یافتند که در کمال تعجب سالم به جای مانده و در بخش های زیرین ویرانه های بجای مانده از این خانه مخفی شده بود.

براساس برآوردهای اولیه باستان شناسان، گمان می رود این آشپزخانه در اوایل قرن پانزدهم میلادی ساخته شده باشد. باستان شناسان این اتاق 600 ساله را از داخل یک خانه چوبی دفن شده از دل خاک بیرون درآوردند.

این خانه چوبی نیز در نزدیکی دیوارهای تاریخی شهر نُوی یْیچین (Nový Jičín) کشف شد. گمان می رود کسانی که در این موقعیت مکانی زندگی میکرده اند، جز اشراف زادگان بوده اند.

آشپزخانه این خانه درحالی کشف شد که درون آن اجاق آجری قرار داشت. باستان شناسان بعلاوه چندین ظرف سالم سرامیکی را در این آشپزخانه کشف کردند که هنوز درپوش به آنها متصل بود. از جمله دیگر آثار تاریخی که کشف شده است به یک قاشق آشپزی چوبی میتوان اشاره نمود.

باتوجه به اینکه نشانه هایی از آتش سوزی روی دیوار این خانه وجود دارد، گمان می رود ساکنان این خانه ناچار شدند به علت آتش سوزی از خانه فرار و بسیاری از لوازم ارزشمندشان را رها نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2165

به "کشف آشپزخانه قرون وسطایی سالم در جمهوری چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آشپزخانه قرون وسطایی سالم در جمهوری چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید