کمیسیون اروپایی: مذاکرات پسابرگزیت سخت خواهد بود

به گزارش سیلور 7، رئیس کمیسیون اروپایی با اشاره به اینکه مذاکرات پسا برگزیت، سخت، سریع و منصفانه خواهد بود، در عین حال گفت که اروپا همچنان برای عدم توافق با لندن در این مذاکرات و برگزیت سخت آماده است.

کمیسیون اروپایی: مذاکرات پسابرگزیت سخت خواهد بود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور پاییز 99 ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مصاحبه با دویچه وله آلمان، روز خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را روزی احساسی دانست، مشابه اینکه یکی از اعضای یک خانواده تصمیم به ترک آن می گیرد.

وی چنین رخدادی را غم انگیز ارزیابی نموده و گفت: من دوستان زیادی در انگلیس دارم. من یک سال در دانشکده اقتصاد لندن درس خواندم و در این کشور اقوامی دارم و بعضی از فرزندانم در این کشور تحصیل نموده اند.

وی در عین حال گفت که اروپا بعد از برگزیت با دوستان انگلیسی خود مانند یک کشور ثالث برخورد خواهد نمود.

فون در لاین درباره مذاکرات پسا برگزیت با لندن نیز گفت: این مذاکرات، سخت، سریع و منصفانه خواهد بود.

وی در عین حال با توجه به اینکه بوریس جانسون تمدید دوران گذار پسا برگزیت برای انجام مذاکرات با اروپا به منظور تنظیم مناسبات آینده را رد نموده است گفت: اگر تا انتها امسال میلادی در این مذاکرات توافقی حاصل نگردد، بنابراین ما برای این شرایط هم آمادگی داریم. اکنون اروپا در موضع قدرتمندی برای مذاکرات واقع شده است. اگر در انتها سال خروج سخت از اتحادیه اروپا به وقوع بپیوندد اوضاع سخت می گردد. در هر حال انگلیس نیمی از کالاهای خود را به اروپا صادر می نماید.

وی در عین حال مذاکرات بعد از برگزیت سخت با انگلیس را هم امکان پذیر دانست.

رئیس کمیسیون اروپایی با اشاره به اینکه در مذاکرات با انگلیس تنها مسئله توافق تجارت آزاد مطرح نیست و حداقل 10 تا 11 موضوع وجود دارد که باید به آن پرداخته گردد همچنین گفت: من از ابتدا گفته بودم که ما به زمان بیشتری (برای این مذاکرات) احتیاج داریم.

وی هدف اصلی اروپا در مذاکرات پسا برگزیت با لندن را دستیابی به یک شراکت خوب، منصفانه و تا حد امکان نزدیک با انگلیس دانسته و گفت: برای ما این مسئله مطرح است که از بازار داخلی خود حمایت کنیم و قواعد بازی برابری با دوستان انگلیسی خود دریافت کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این اتحادیه متحد باقی می ماند.

انگلیس آدینه شب به وقت محلی در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن ماه) رأس ساعت 23:00 به وقت گرینویچ پس از سه سال و نیم کشمکش و دعوای سیاسی بر سر برگزیت، رسماً به کار خود در اتحادیه اروپا انتها داد. همزمان با اعلام برگزیت، هزاران نفر از هواداران آن مقابل مجلس در مرکز لندن تجمع نموده این اتفاق مهم را کنار هم جشن گرفتند .

پس از این رویداد تاریخی، مرحله گذار 11 ماهه از امروز (اول فوریه) تا انتها امسال میلادی (21 دسامبر سال 2020) شروع شده است و کشور انگلیس در این دوره گذار می تواند به عنوان یکی از اعضای بازار مشترک اتحادیه اروپا باقی بماند، اما طبق قانون، هرگونه طول دادن دوره گذار فراتر از انتها سال 2020 ممنوع است. انگلیس در دوران گذار پسابرگزیت همچنان در بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اروپا باقی خواهد ماند .

اینک انگلیس بعد از سه سال و اندی کشمکش سیاسی غزل خداحافظی از اتحادیه اروپا را خوانده و به عنوان اولین عضو، این تشکل را بعد از 47 سال ترک نموده است، با این حال، هزاران انگلیسی که خارج از این کشور زندگی می نمایند و هزاران شهروند اروپا که در انگلیس به سر می برند به روشنی نمی دانند دقیقاً چه در انتظارشان است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 726

به "کمیسیون اروپایی: مذاکرات پسابرگزیت سخت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی: مذاکرات پسابرگزیت سخت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید