گروسی: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات نیست

به گزارش سیلور 7، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه تبادل نظر ها با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است تاکید نمود که افزایش تنش ها به سود هسچ طرفی در مذاکرات هسته ای با ایران نیست.

گروسی: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات نیست

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه العربیه گفت که مصاحبه ها با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است.

وی با تکرار ادعا های اخیرش گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی کوشش می نماید که بعضی حقایق موجود در ایران را شرح دهد و این آژانس هیچگونه پاسخی از تهران درخصوص سوالات فنی که مطرح نموده است، دریافت ننموده است.

گروسی گفت: ایران به آثار اورانیوم پیدا شده در سه سایت سری پاسخی نداده است و این کشور باید به دادن شرحات روشن پایبند باشد، زیرا تحقیق و بازرسی دو بخش اساسی فعالیت آژانس در سایت های هسته ای ایران است. دوربین هایی که ایران از کار انداخت، بخش مهمی از مکانیزم نظارت بود و ایران با این کار برای فعالیت آژانس مانع تراشی می نماید و شفافیت را کم می نماید.

مدیرکل آژانس در ادامه گفت: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات هسته ای با ایران نیست و نقض قوانین هسته ای تهران را از راستا مذاکرات دور می نماید.

وی درخصوص سایت کرج نیز گفت که به دوربین ها در آن جا آسیب وارد شده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعی ندارد که دقیقا در آن جا چه اتفاقی افتاده است.

رافائل گروسی اخیرا نیز در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: عملیات بازرسی به ایران یاری می نماید و به آن فرصت می دهد که حرف های خود مبنی بر عدم مخفی کردن چیزی در برنامه هسته ای اش را اثبات کند. ایران باید همیشه بر بازرسی بی طرفانه و متعادل حساب باز کند و این مساله ای است که تنها آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند انجام دهد. اقدامات اخیر ایران تاثیر منفی بر مذاکرات وین خواهد گذاشت.

وی گفت: امیدوارم که در سریع ترین وقت ممکن به ایران سفر کنم. از سرگیری مذاکرات هسته ای امری بسیار لازم است و این گزینه عاقلانه ترین گزینه است.

رافائل گروسی در خاتمه تاکید نمود که تنش هایی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد، اما همیشه راهی برای تفاهم وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2140

به "گروسی: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: افزایش تنش به سود هیچ طرفی در مذاکرات نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید