2 بیمارستان جدید در نیشابور با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود

به گزارش سیلور 7، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: 2 بیمارستان جدید در نیشابور با سرمایه گذاری کشورهای ایتالیا و ترکیه احداث می شود.

2 بیمارستان جدید در نیشابور با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود

به گزارش خبرنگاران از نیشابور، محسن عظیمی نژاد صبح امروز در جلسه شوراهای سه گانه سلامت در تالار دیالیز بیمارستان 22 بهمن نیشابور، گفت: در هفته گذشته تفاهم نامه ای با یک شرکت ترکیه ای منعقد شد تا بیمارستان 500 تختخوابی دیگری در نیشابور شکل گیرد.

وی افزود: با ساخت بیمارستان 160 تختخوابی سوم دولتی و بیمارستان 38 تختخوابی در حال ساخت خیرساز فیروزه به نظر می رسد تا سال ها مشکل کمبود تخت بیمارستانی برطرف شود.

عظیمی نژاد گفت: بیمارستان 160 تختخوابی تا پارسال فقط روی کاغذ بود و عملاً بودجه ای نداشت ولی امسال با مشارکت خیران و اختصاص اعتبار از ماده 180 در اختیار کنندگان مجلس کارگاه فنی ساخت در انتهای بلوارهای دانش و مقاومت تجهیز شد و ان شاءالله در دهه مبارک فجر کلنگ زنی می شود.

به گفته عظیمی نژاد شاخص فعلی درمانی کشور وجود 6.2 تخت به ازای هر هزار نفر است که با این حالت نیشابور یک هزار و 150 تخت دیگر نیاز دارد.

وی گفت: این هفته خدمت مسئولان یک گروه از متخصصان مغز و اعصاب جهان بودیم که قرار است در اردیبهشت ماه آینده همایشی در ایران برگزار کنند و روزی را هم در نیشابور سپری کنند که براساس مذاکرات و توافق اولیه با آنها قرار است ساخت یک مرکز درمانی تخصصی غده هیپوفیز توسط آنها در نیشابور آغاز شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور با اشاره به هزینه 350 تا 450 میلیون تومانی ایجاد هر تخت بیمارستانی و لزوم استفاده بهینه از آن، شرح داد: ایجاد بیمارستان های کوچک در نقاط شهری و پرجمعیت شهرستان های نیشابور و فیروزه یک ایده آل است اما ساخت بیمارستان های زیر 64 تختخوابی به علت به صرفه نبودن اقتصادی در دستور کار وزارتخانه نیست.

عظیمی نژاد یادآور شد: در مدت 23 ماه حضور بنده در دانشکده علوم پزشکی توانستیم از محل مشارکت خیران، بخش خصوصی و اعتبارات دولتی 33 میلیارد تومان برای بخش های درمانی بهداشتی آموزشی و تجهیزات جذب کنیم که البته برای تمام آنها چندین برابر دیگر این رقم نیاز است.

وی با رد شایعات ساخت بیمارستان سوم دولتی نیشابور در جهت سیلاب، شرح داد: تمام مناطق مسکونی و تاسیسات دانشگاهی و آموزشی و اداری قسمت شاقتصادی منطقه یک شهری در معرض سیلاب ها است ولی با ایجاد سیل بندها و هدایت آب به مسیل ها و کال ها این تهدیدات ضعیف می شود.

عظیمی نژاد تاکید کرد: اگر رویکرد و تمرکز جمیع مسئولان ارشد شهرستان نیشابور به سمت توسعه باشد باید زیرساخت دانشگاهی به صورت بنیادی مورد توجه قرار گیرد و توسعه دانشگاهی مطالبه عمومی شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 723

به "2 بیمارستان جدید در نیشابور با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود" امتیاز دهید

5 کاربر به "2 بیمارستان جدید در نیشابور با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 بیمارستان جدید در نیشابور با سرمایه گذاری خارجی احداث می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید