5 نکته مهم و طلایی برای تهیه قهوه ترک

به گزارش سیلور 7، قهوه ترک یکی از انواع نوشیدنی های پر طرفداری است که با دانه قهوه تهیه می گردد و درست کردن آن احتیاج به رعایت نکات خاصی دارد.

5 نکته مهم و طلایی برای تهیه قهوه ترک

خبرنگاران | زادگاه قهوه قاره آفریقاست و کشور اتیوپی را اولین محل کشف و رویش قهوه می دانند. اعراب قهوه را از آفریقا به خاورمیانه آوردند و کم کم قهوه در این منطقه جایگاه ویژه ای پیدا کرد تا اینکه عثمانی ها این نوشیدنی محبوب را وارد اروپا کردند و به این ترتیب قهوه در سراسر دنیا شناخته شد.

به گزارش خبرنگاران ، کیفیت دانه قهوه، میزان، تازگی، نحوه آسیاب و برشته شدن، نوع کشور سازنده و نحوه نگهداری از فاکتور های اصلی در انتخاب قهوه است. مشهورترین نوشیدنی هایی که با این دانه های شگفت انگیز تهیه می شوند، شامل قهوه ترک، فرانسه، اسپرسو، لاته، موکا، عربی، ماکیاتو، کاپوچینو، فراپه، یونانی، آیس کافی، دارک شات، هندی، قهوه فوری، ایرلندی، کویی توبروک، لونگو، کافه ملیا، اولیانگ، ریسترتو و... است.

قهوه ترک یکی از انواع نوشیدنی های قهوه است که برای تهیه آن از طریق ای شبیه به شیرجوش با دهانه تنگ و بدنه ای حجیم احتیاج دارید که به آن جِزوِه می گویند و مرغوب ترین جنس آن از نوع مسی و استیل است.

در این مطلب می خواهیم شما را با دستور تهیه قهوه ترک در منزل و نکات مهم و طلایی برای تهیه این نوشیدنی رمانتیک و خوشمزه آشنا کنیم؛ پس درا دامه مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه یک فنجان قهوه ترک

قهوه ترک: 2 قاشق مرباخوری سر پر

آب سرد: 1 فنجان قهوه خوری

طرز تهیه قهوه ترک

قهوه ترک را داخل قهوه جوش (جزوه) بریزید و آب سرد را به آن اضافه کنید. قهوه و آب را حسابی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند؛ سپس ظرف قهوه جوش را روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید قهوه آرام آرام قوام بیاید. وقتی قهوه کف کرد، کف یا در اصطلاح خامه روی قهوه را خیلی آرام بردارید و داخل فنجان بریزید و همان لحظه که قهوه بالا آمد، قهوه جوش را از روی اجاق بردارید و اجازه ندهید قهوه قل بخورد. قهوه را داخل فنجان بریزید و اگر دوست دارید تفاله نداشته باشد، دو دقیقه صبر کنید تا ته نشین گردد؛ سپس سرو کنید. نوش جان

5 نکته مهم برای درست کردن قهوه ترک

1- برای تهیه قهوه ترک به ازای هر فنجان قهوه خوری آب سرد، به دو قاشق مرباخوری پودر قهوه ترک احتیاج دارید. حتما از آب سرد بهره ببرید.

2- قهوه جوش ها میزان های متفاوتی دارند. شما نمی توانید برای شش نفر داخل یک قهوه جوش دو نفره قهوه درست کنید و برعکس بنابراین به سایز قهوه جوش دقت کنید.

3- قهوه را قبل از گذاشتن روی حرارت اجاق گاز هم بزنید و بعد از اینکه آن را روی حرارت گذاشتید، هرگز قهوه را هم نزنید. توجه داشته باشید که قهوه ترک هرگز نباید بجوشد و قل بخورد.

4- اگر دوست دارید قهوه ترک شما شیرین باشد، شکر را حتما همان ابتدا همراه با قهوه داخل قهوه جوش بریزید و از اضافه کردن شکر بعد از آماده شدن قهوه خودداری کنید.

5- هر میزان که دهانه قهوه جوش تنگ تر باشد، قهوه شما بهتر قوام می آید.

منبع: فرادید
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2243

به "5 نکته مهم و طلایی برای تهیه قهوه ترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم و طلایی برای تهیه قهوه ترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید