60 هزار دستگاه ماینر قاچاق کشف شد

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می گوید در آنالیز های اجرا شده توانستیم 60 هزار دستگاه ماینر قاچاق کشف کنیم.

60 هزار دستگاه ماینر قاچاق کشف شد

مصطفی پورکاظم شایسته در خصوص شرایط فعالیت دستگاه های ماینر در کشور گفت: در حال حاضر هیچ قانونی درباره استفاده از انواع ماینرها نداریم، چند سال گذشته مصوبه ای از سوی هیأت وزیران ابلاغ شد که استانداردهایی برای مجوز برق، صنعت و … تعیین شد. پس از این مصوبه نکته ای به میان آمد که ماینر وارداتی داریم یا تمام ماینرها قاچاق محسوب می شوند.

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: طبق آنالیز های صورت گرفته تعیین شد ذیل گروه های کالایی لوازم کامپیوتری در گمرک تعدادی ماینر وارد کشور شده و از آنها استفاده می گردد.

وی ادامه داد: مجموعه کشفیات قاچاق ماینر و اندازه واردات ماینر و پرونده های گذشته آنالیز و احصا شد. بر اساس مصوبه نو قرار بر این شد که واردنمایندگان خود اظهاری نمایند و عوارض و مالیات را بپردازند.

شایسته گفت: تاکید می کنم دیگر هیچ پرونده ای که شامل مصوبه گذشته باشد، وجود ندارد و هیچ پرونده نوی هم شامل آن مصوبه نمی گردد و زمان خود اظهاری هم گذشته است. اگر فردی بتواند مجوزهای مربوطه را دریافت کند واردات ماینر آن شامل قاچاق نمی گردد.

وی در خصوص اندازه کشفیات ماینر قاچاق گفت: 60 هزار ماینر در کشفیات خود داشته ایم که باید درباره امحا یا استفاده از آن تصمیم گیری کنیم.

300 سایت متخلف مسدود شد

شایسته در ادامه در خصوص فروش کالای قاچاق در فضای مجازی گفت: ما سایت های متخلف را شناسایی کردیم و 300 سایت متخلف مسدود که بعد از اصلاحی رویه سایت به بعضی از آنها اجازه فعالیت دادیم

معاون حقوقی و امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بخشی از فروش قاچاق در فضای مجازی انجام می گردد اضافه کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی برای بعضی از افراد محل کسب و کار شده است ما در برخورد با سایت ها با احتیاط و دقت کامل عمل می کنیم. ما در حال رایزنی با وزارت ارتباطات برای ایجاد ساز و کاری جهت مدیریت این فضا هستیم.

وی ادامه داد بعلاوه در خصوص پیامک هایی که به صورت انبوه در خصوص فروش کالاهای قاچاق می گردد هم با وزارت ارتباطات صحبت نموده و در پی مسدود کردن این شماره ها هستیم.

شایسته گفت: بعلاوه در رابطه با سایت های شبهه دار دستورالعملی را تهیه نموده ایم که به زودی ابلاغ می گردد.

وی در خصوص سایت های واسطه فروش هم گفت: بعضی از سایت ها کالا را از یک سایت عظیم خارجی می خرند و به صورت واسطه به وسیله فضای مجازی می فروشد، فرایند فعالیت این بخش آنالیز شده و با توجه به اینکه به وسیله درگاه های پرداختی فروش انجام می گردد با بانک مرکزی جهت نظارت و مدیریت این حوزه مذاکره کردیم. البته این سایت های واسطه تذکرهای لازم را داده ایم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1786

به "60 هزار دستگاه ماینر قاچاق کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 هزار دستگاه ماینر قاچاق کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید