آتش سوزی و درگیری در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان

به گزارش سیلور 7، در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان به دنبال وقوع آتش سوزی، میان پلیس و پناهجویان درگیری شد. نماینده سازمان ملل در امور پناهجویان در یونان گفته است که در این درگیری یک کودک و یک زن جان خود را از دست داده اند.

آتش سوزی و درگیری در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش دویچه وله، پلیس یونان تائید نموده که در پی درگیری میان پناهجویان و پلیس دستکم یک نفر کشته شده است. اما نماینده امور پناهجویان سازمان ملل متحد در یونان شمار کشته شدگان را دو نفر اعلام نموده است.

نماینده سازمان ملل در امور پناهجویان در توییتی تائید کرد که یک کودک و یک زن در آتش سوزی و درگیری اردوگاه موریا جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت یونان هم گفته است که محتمل است تعداد قربانیان به سه نفر برسد.

طبق گفته پلیس نخستین آتش سوزی در خارج از اردوگاه موریا در باغ زیتون در ساعت 17 به وقت محلی روی داده است. اما اندکی بعد شعله های آتش به داخل اردوگاه سرایت نموده است.

سخنگوی پلیس یونان به خبرگزاری فرانسه گفته است که ساکنین اردوگاه مسبب هر دو آتش سوزی هستند. طبق گفته سخنگوی پلیس یونان آنها خواهان این هستند که از جزیره لسبوس به داخل یونان انتقال یابند. این مقام پلیس یونان اعلام کرد که در این میان هر دو حریق مهار شده است.

پلیس همچنین می گوید که پس از سرایت آتش سوزی به محل مسکونی اردوگاه، میان پناهجویان و پلیس درگیری شده است.

در حال حاضر ساکنان اردوگاه قصد دارند بخش استرداد اردوگاه را به اشغال خود درآورند. اوضاع فعلا کاملا تحت کنترل نیست و مقامات محلی تقاضای حضور بیشتر پلیس را نموده اند.

تصاویر و فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی انتشار یافته نشان می دهند که ابر بزرگی از دود آسمان اردوگاه را فرا گرفته است.

یک کنش گر حقوق پناهندگان و بی خانمان ها در یونان در حساب توییترش با انتشار ویدیوی آتش سوزی در داخل کمپ از تعلل آتش نشانی و فرار پلیس به گفته پناهجویان خبر داده است.

اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان بیشتر به زندانی با تدابیر امنیتی شدید و امکانات رفاهی ناچیز شباهت دارد؛ دیوارهای بلند، ردیف های طولانی سیم خاردار، برج مراقبت و شمار زیادی پلیس و نیروی امنیتی.

در داخل اردوگاه پناهجویان مجبور به سکونت در چادرهایی بدون امکانات گرمایشی و استفاده از دست شویی ها و توالت هایی کثیف هستند. بیرون از اردوگاه نیز پناهجویانی سرگردانند که حتی از همین امکانات نیز محروم هستند.

اردوگاه موریا گنجایش سه هزار پناهجو را دارد اما بیش از 12 هزار نفر در آن اسکان داده شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 370

به "آتش سوزی و درگیری در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی و درگیری در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید