آلودگی هوا سبب افزایش ابتلا به کرونا می گردد

به گزارش سیلور 7، ایرنا/رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس مطالعات اجرا شده، آلودگی هوا باعث افزایش موارد ابتلا و مرگ به علت کرونا می گردد و در نتیجه سال جاری باید اقدامات مناسب تر و دقیق تری در زمینه آلودگی هوا انجام گردد.

آلودگی هوا سبب افزایش ابتلا به کرونا می گردد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

عباس شاهسونی درباره مسائل ناشی از آلودگی هوا در شرایط شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، 50 درصد کارمندان سر کار نمی فرایند، مدارس تعطیل است، کلاس های دانشجویان نیز به صورت آنلاین برگزار می گردد و همچنین بعضی واحدهای صنفی تعطیل هستند. با این حال، مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکل به دلیل شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو است، زیرا بسیاری از افراد به دلیل شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی، در شرایط شیوع ویروس کرونا ترجیح می دهند از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمایند. البته این یکی از دلایل است و دلایل دیگری نیز وجود دارد.

شاهسونی گفت: مشکل دیگری که سال جاری اضافه شده، شیوع ویروس کرونا است. بر اساس مطالعات اجرا شده، به ازای افزایش هر میکروگرم غلظت ذرات معلق، تا هشت درصد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش پیدا می نماید. بنابراین رابطه مستقیمی بین افزایش غلظت ذرات معلق و موارد مرگ و میر به علت کووید 19 وجود دارد.

آلودگی هوا، چهارمین علت مرگ زودرس در جهان

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اظهار کرد: آلودگی هوا چهارمین علت مرگ زودرس در جهان محسوب می گردد. بعد از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه، آلودگی هوا چهارمین علت مرگ زودرس است. آلودگی هوا روی مرگ به علت سرطان ریه، سکته های مغزی، سکته های قلبی، عفونت های حاد دستگاه تنفسی موثر است.

علی رضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در همین رابطه گفت: اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می رویم، اما این شرایط در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است. آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می زند و این شرایط فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف تر می نماید.

زالی اظهار کرد: مهمترین مساله در بحث آلودگی هوا، تضعیف مکانیزیم تنفسی و آسیب به این سیستم است. بیماری کرونا سیستم تنفسی افراد را درگیر می نماید و در این شرایط که آلودگی هوا منجر به تضعیف این سیستم می گردد، احتمال درگیری و ابتلا به این ویروس افزایش می یابد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1465

به "آلودگی هوا سبب افزایش ابتلا به کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا سبب افزایش ابتلا به کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید