آماده باش کامل اورژانس فارس برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده

به گزارش سیلور 7، دبیر شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آماده باش کامل تیم های عملیاتی اورژانس فارس، بیمارستان ها، حوزه های بهداشت، پشتیبانی و دارو برای مواجهه با هرگونه بحران های احتمالی خبر داد.

آماده باش کامل اورژانس فارس برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده

به گزارش از ، محمدجواد مرادیان گفت: با توجه به وقوع زمین لرزه های متعدد در استان، نیروهای اورژانس فارس برای خدمات رسانی به مصدومان احتمالی به حالت آماده باش در آمدند که در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

او ادامه داد: علاوه بر آمبولانس 115 خان زنیان، چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس فارس از زمان وقوع نخستین زمین لرزه در منطقه خان زنیان مستقر هستند تا در صورت نیاز، فرایند امدادرسانی سریع تر به مصدومان احتمالی ارایه شود.

مرادیان بیان نمود: در اتاق هدایت عملیات بحران دانشگاه (EOC) همه مخاطرات احتمالی استان از جمله زلزله پایش می شود و کمیته مدیریت بحران دانشگاه با همه امکانات و ظرفیت های موجود برای پاسخ به حوادث احتمالی آماده هستند.

او همچنین از اعزام تیم های بهداشت به منطقه زلزله زده خان زنیان خبر داد و گفت: طبق گزارش حوزه معاونت بهداشت دانشگاه، اقدامات تیم های بهداشت شامل خدمات سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، مدیریت بیماری های واگیر و غیرواگیر در حال ارایه خدمات به مردم منطقه هستند، همچنین گروه های پرخطر مانند مادران باردار هم در منطقه تحت مراقبت هستند.

دبیر شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بلایای طبیعی به ویژه وقوع زلزله پیش بینی نمی شود، از مردم خواست تا به اخبار و شایعات منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی توجه نکنند و علاوه بر حفظ آرامش توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 815

به "آماده باش کامل اورژانس فارس برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش کامل اورژانس فارس برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید