ائتلاف فتح: ناتو در تلاش برای نفوذ به منطقه از دروازه عراق است

به گزارش سیلور 7، نماینده ائتلاف فتح عراق گفت که کشورهای ناتو به بهانه های واهی سعی در نفوذ به منطقه از دروازه عراق دارند.

ائتلاف فتح: ناتو در تلاش برای نفوذ به منطقه از دروازه عراق است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران عباس شعیل عضو ائتلاف فتح عراق در مصاحبه با وب سایت المعلومه در واکنش به تصمیم برای افزایش نیروهای ناتو در عراق گفت که کشورهای عضو ناتو به بهانه حملات مستمری که علیه هیئت های دیپلماتیک در عراق انجام می شود تلاش می کنند جای پایی برای خود در این کشور پیدا کنند و نفوذشان را به منطقه از دروازه عراق گسترش دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شعیل اظهار داشت که نیروهای امنیتی عراق در سطح بالایی از صلاحیت و توانایی و آمادگی برای محافظت از کشور خود در برابر چالش های تروریستی قرار دارند و نیازی به نیروهای خارجی نیست.

کننده ائتلاف فتح افزود، اراضی مرزی امروز در دست نیروهای امنیتی و ارتش و نیروهای حشد شعبی است و به خلاف مناطقی که نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در آنها حضور دارند، مناطق مرزی تحت نظارت نیروهای عراقی در سطح امنیتی بالایی است.

وی در انتها گفت: ما نمی پذیریم که سیاست کشورهای ناتو در منطقه با استفاده از اراضی عراق اجرا شود و همه عراقی ها اتفاق نظر دارند که این کشور دارای یک حاکمیت مستقل و از همه درگیری ها به دور است.

پیش از این شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز اظهار داشت که قرار است تعداد نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق به حدود 5 هزار نفر افزایش یابد.

عزیز شریف المیاحی عضو سابق مجلس عراق در این زمینه گفت: هرگونه حضور نیروهای خارجی در عراق از جمله نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به معنای یک اشغالگری جدید در کشور است؛ ضمن اینکه اوضاع عراق در زمان حاضر پایدار است و ما نیازی به نیروهای خارجی از جمله ناتو نداریم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1582

به "ائتلاف فتح: ناتو در تلاش برای نفوذ به منطقه از دروازه عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف فتح: ناتو در تلاش برای نفوذ به منطقه از دروازه عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید