ادامه یاری اقتصادی صندوق بین المللی پول به یونان بحران زده

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: صندوق بین المللی پول بخش دیگری از یاری اقتصادی خود به یونان به ارزش 1.74 میلیارد یورو را در اختیار آتن قرار داده است.

ادامه یاری اقتصادی صندوق بین المللی پول به یونان بحران زده

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ در حالی که دولت یونان همچنان به اجرای سیاست های ریاضتی اقتصادی مورد نظر وام دهندگان بین المللی ادامه می دهد، صندوق بین المللی پول روز آدینه با اعطای یاری اقتصادی 1.74 میلیارد یورویی به این کشور موافقت نموده است.

اجرای سیاست های ریاضتی با مخالفت شدید افکار عمومی روبرو شده است. یونان برای ششمین سال متوالی با رکود و کاهش شدید رشد اقتصادی روبرو شده است. ارزش فراوری ناخالص داخلی یونان در شش سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

اتحادیه اروپا نیز روز آدینه بخش دیگری از یاری اقتصادی کشورهای اروپایی به ارزش 7.2 میلیارد یورو را در اختیار دولت یونان قرار داده است.

این بخشی از یاری اقتصادی 173 میلیارد یورویی است که قرار است در مدت 4 سال به یونان اعطا گردد تا این کشور سیستم اقتصادی و اقتصادی را به وضعیت ثبات بازگرداند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاست های ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه فشار زیادی را بر رشد اقتصادی یونان وارد نموده است.

رئیس وزرای دارایی منطقه یورو نیز روز آدینه تاکید نمود: اگر دولت یونان بتواند شرایط لازم مطرح شده از سوی وام دهندگان بین المللی را فراهم کند، می توان در مورد دادن مهلت بیشتر به آتن برای تسویه بدهی های بین المللی در نشست آینده وزرای دارایی منطقه یورو در آوریل آینده، رایزنی کرد.

وی اضافه نمود: یونان باید برای خارج شدن از رکود اقتصادی شش سال اخیر، اجرای اصلاحات ساختاری را در اولویت قرار دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 304

به "ادامه یاری اقتصادی صندوق بین المللی پول به یونان بحران زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه یاری اقتصادی صندوق بین المللی پول به یونان بحران زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید