ارتش چین درباره حضور ناوهای آمریکا در آبهای جنوبی رسما هشدار داد

به گزارش سیلور 7، ایسنا نوشت: وزیر دفاع چین امروز (یکشنبه) هشدار داد ارتش این کشور قاطعانه اقدام به دفاع از ادعاهای پکن بر سر تایوان و آب های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی خواهد نمود.

ارتش چین درباره حضور ناوهای آمریکا در آبهای جنوبی رسما هشدار داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی فنگه، وزیر دفاع چین در کنفرانس امنیتی سالانه سنگاپور گفت: اگر کسی خطر عبور از مهمترین و اساسی ترین عامل را بپذیرد (سیاست چین واحد)، ارتش آزادی بخش خلق قاطعانه اقدام خواهد نمود و تمام دشمنان را شکست می دهد.

او از حق چین برای ایجاد تاسیسات دفاعی محدود در آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی دفاع کرد؛ جایی که ادعاهای بیشماری از سوی چندین کشور کوچک همسایه به چشم می خورد.

روز شنبه پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا در همین نشست گفت کوشش های چین برای نظامی سازی مواضع دست ساز در دریای چین جنوبی یک ابزار ایجاد رعب و وحشت است و فعالیت های پکن را اقدام خصمانه ای می داند که باید متوقف گردد.

وزیر دفاع چین امروز همچنین تاکید نمود پکن آمادگی دارد تا آخر برای حفاظت از منافع ملی خود هم به لحاظ مالی، در بحبوحه جنگ تجاری با آمریکا و هم به لحاظ نظامی، اگر طرفی جرات کند سیاست چین واحد را به چالش بکشد و تایوان را از سرزمین اصلی جدا کند، مبارزه کند.

وی فنگه تاکید نمود: اگر آمریکا یا هر نیروی خارجی دیگر جرات داشته باشد این جزیره را از سرزمین اصلی جدا کند، ارتش آزادی بخش خلق هیچ گزینه دیگری نخواهد داشت جز حفاظت از تایوان به هر قیمتی. هیچ کوششی برای تکه تکه کردن چین پیروز نخواهد شد. هرگونه مداخله در مساله تایوان محکوم به شکست است. چین حتی از یک اینچ از سرزمین مقدسش دست نمی کشد. ارتش آزادی بخش خلق فقط برای هدف دفاع از خود کوشش می نماید و تنها زمانی که هدف حمله قرار بگیرد واکنش نشان می دهد.

وزیر دفاع چین همچنین تاکید نمود، چین و واشنگتن کاملا آگاه هستند که وقوع یک جنگ برای طرفین فاجعه به بار خواهد آورد. او اضافه کرد، پکن قاطعانه به صلح و ثبات منطقه ای متعهد است و هرگز سیاست های توسعه طلبانه را دنبال نمی نماید. با این حال اگر آمریکا مبارزه را انتخاب کند، چین تا سرانجام مبارزه خواهد نمود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 217

به "ارتش چین درباره حضور ناوهای آمریکا در آبهای جنوبی رسما هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش چین درباره حضور ناوهای آمریکا در آبهای جنوبی رسما هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید