اردوغان: امضای توافقنامه با لیبی حق قانونی ترکیه است

به گزارش سیلور 7، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیرامون امضای توافقنامه دریایی و همکاری های نظامی و امنیتی با لیبی گفت: آنکارا در امضای این توافقنامه از حق قانونی خود با استناد به قوانین بین المللی استفاده نموده است.

اردوغان: امضای توافقنامه با لیبی حق قانونی ترکیه است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره امضای توافقنامه دریایی و همکاری های نظامی و امنیتی با لیبی اعلام نمود آنکارا در امضای این توافقنامه از حق قانونی خود با استناد به قوانین بین المللی استفاده نموده است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای اعزام فوری نیروی نظامی به لیبی ابراز آمادگی نموده است.

ابراز آمادگی اردوغان در جهت مقابله با نیرو های ژنرال خلیفه حفتر و در حمایت از دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج بیان شده است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود: توافق ترکیه با دولت قانونی لیبی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، حقوق دو کشور را تأمین می نماید و ما نسخه ای از این توافقنامه را برای سازمان ملل ارسال نموده ایم. توافق ترکیه و لیبی، قویترین واکنش و پاسخ به کوشش های یونان و قبرس برای محاصره ترکیه در شرق مدیترانه بود. ترکیه و لیبی می توانند به صورت مشترک در شرق دریای مدیترانه دست به اکتشاف منابع انرژی بزنند.

اردوغان اضافه کرد: در گفت وگو با نخست وزیر یونان آمادگی ترکیه را برای گشودن کانال های مذاکره به او اعلام نمودم. اخراج شدن فرستاده لیبی در یونان یک رسوایی بین المللی است و آتن هزینه اقدامات خود را در عرصه بین المللی خواهد پرداخت.

ژنرال خلیفه حفتر، هشت ماهی است تحت حمایت آمریکا، فرانسه و بعضی دیگر از کشور های مرتجع عربی، درصدد کنار زدن دولت قانونی لیبی به ریاست سراج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 657

به "اردوغان: امضای توافقنامه با لیبی حق قانونی ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: امضای توافقنامه با لیبی حق قانونی ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید