تور ارزان چین: اعتراف وزیر دفاع آمریکا درباره قدرت چین

به گزارش سیلور 7، وزیر دفاع آمریکا لوید استین در سخنرانی اخیر خود چین را رقیب بی همتای آمریکا خواند.

تور ارزان چین: اعتراف وزیر دفاع آمریکا درباره قدرت چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، استین در سخنرانی اش در انجمن دفاع ملی کالیفرنیا از افزایش نظامی چین بی پروا سخن گفت و اعلام کرد که چین قادر است تا سال 2030 با سرعتی سرسام آور هزاران کلاهک هسته ای بسازد.

وی اضافه نمود: آمریکا همواره قدرت صلح جو است و همواره همینطور بوده، چالش بزرگ ما اکنون چین است. چین به سرعت در حال بهبود بسیاری از توانایی های خود از جمله در بخش تهاجمی ، دفاع موشکی هوایی و سیستم های ضد دریایی است. مامی دانیم که چین تنها کشوری است که با ترکیب تمامی قدرت های مالی ، سیاسی و نظامی شرایط را برای ما دشوارتر خواهد نمود.

وزیر دفاع آمریکا یک ساعت از وقت خود را در سخنرانی اش در خصوص کوشش های چین برای افزایش توان نظامی اش اختصاص داد.

وی با اشاره به ارتش چین گفت: ما شاهد دو دهه مدرن سازی سرسام آور به وسیله ارتش آزادی بخش خلق بوده ایم و ارتش چین در حال تبدیل شدن به رقیب بی همتای ایالات متحده در آسیا - و در نهایت، در سراسر دنیا است جالب آنکه چین در حال پیشرفت سریع در فضا و فضای سایبری است.

استین اضافه نمود: کارشناسان دفاعی دنیا نسبت به توسعه نظامی چین و روسیه با سرعتی که از سرانجام جنگ دنیای دوم مشاهده نشده است ابراز نگرانی نموده اند و بعضی را بر آن داشته تا حدس بزنند که دنیا در مراحل آغازین جنگ سرد نو است.

اما در این رابطه استین گفت که ایالات متحده در پی مقابله با این چالش های نو است و در عین حال از درگیری ای که می تواند اثرات مخربی بر میلیون ها نفر داشته باشد، اجتناب می نماید. وی مدعی شد: ما در پی رویارویی و درگیری نیستیم.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1974

به "تور ارزان چین: اعتراف وزیر دفاع آمریکا درباره قدرت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: اعتراف وزیر دفاع آمریکا درباره قدرت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید