افراد بالای 50 سال حتما این چهار مکمل را مصرف کنند

به گزارش سیلور 7، متخصصان انگلیسی می گویند مصرف برخی مکمل های غذایی با افزایش سن ضروری است.

افراد بالای 50 سال حتما این چهار مکمل را مصرف کنند

با شروع فرایند پیری در افراد، مصرف مکمل های غذایی بسیار ضروری است. افراد کهنسال به دلیل کاهش توان جذب ویتامین ها و مواد معدنی، نسبت به جوانان به توجه بیشتری در داشتن رژیم غذایی غنی نیازمند هستند.

ویتامین ها و مواد معدنی نقش انکارناپذیری در تضمین سلامتی بدن دارند. متخصصان می گویند افراد بالای 50 سال باید توجه ویژه ای به مصرف مکمل های غذایی حاوی ویتامین های D، B12 و مواد معدنی شامل آهن و کلسیم داشته باشند. اما دلیل این امر چیست؟

ویتامین D

فواید ویتامین D برای سلامتی بدن بی شمار است. برای مثال این ویتامین نقشی حیاتی در سلامت و استحکام استخوان ها دارد. تحقیقات متعدد نشان داده است، ویتامین D باعث کاهش ابتلا به پوکی استخوان، کاهش ابتلا به برخی سرطان ها، و بیماری های قلبی می شود.

دو نوع ویتامین D وجود دارد که به صورت D2 و D3 است. افرادی که گیاهخوار هستند و پایبندی شدیدی به عدم مصرف مواد غذایی دارند که منشا حیوانی دارد، بهتر است نوع D2 را مصرف کنند. پس از مصرف ویتامین D2، این ویتامین در بدن به ویتامین D3 تبدیل می شود. سایر افراد نیز می توانند از ویتامین D3 استفاده کنند که پس از مصرف به صورت مستقیم از سوی سلول های بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

کلسیم

متخصصان همواره تاکید دارند افراد کهنسال برای سلامت استخوان های خود باید مصرف کلسیم را در دستور کار قرار دهند. مصرف کافی کلسیم می تواند خطر ابتلای افراد به پوکی و نرمی استخوان را کاهش دهد.

آهن

آهن یک عنصر بسیار حیاتی بوده که برای ساخت گلبول های قرمز خون ضروری است. کمبود آهن در بدن بدان معناست که گلبول های قرمز سالم به اندازه کافی وجود ندارد و فرد به کم خونی (آنمی) مبتلاست. از آنجا که این گلبول ها وظیفه انتقال اکسیژن را در بدن برعهده دارند، بی حالی و ضعف از علائم رایج کم خونی به شمار می رود. کمبود آهن می تواند باعث بروز عوارضی مانند خونریزی زخم و جراحت شود.

ویتامین B12

ویتامین B12 به وسیله سلول های بدن به ویژه سلول های مغز و ستون فقرات مورد استفاده قرار می گیرد. کمبود این ویتامین می تواند باعث بروز عوارضی مانند گیجی، تحریک و زودرنجی و توهم را به همراه داشته باشد.

همچنین تحقیقات نشان داده است کمبود ویتامین B12 در بدن می تواند به کم خونی و خستگی و بی حالی منجر شود.

گرچه مصرف موارد ذکر شده برای افراد بالای 50 سال بسیار ضروری است، اما پیش از مصرف هر مکملی حتماً با پزشک عمومی مشورت کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1664

به "افراد بالای 50 سال حتما این چهار مکمل را مصرف کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد بالای 50 سال حتما این چهار مکمل را مصرف کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید