اقتصاد مِلک در هنگ کنگ، جای پارک 1 میلیون دلار

به گزارش سیلور 7، جای پارک با قیمت 970 هزار دلار یا (7.6 میلیون دلار هنگ کنگ) حدود 30 برابر متوسط سالانه دستمزد اکثر مردم در این منطقه است.

اقتصاد مِلک در هنگ کنگ، جای پارک 1 میلیون دلار

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یک تاجر هنگ کنگی حدود یک میلیون دلار برای یک جای پارک هزینه کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراضات چند ماه گذشته هنگ کنگ نتوانست یک تاجر را از پرداخت یک میلیون دلار برای خرید یک جای پارک در این منطقه از دنیا منصرف کند.

مبلغ پرداخت شده توسط جانی چه اونگ شاون شون ئی حکایت از شکاف طبقاتی در هنگ کنگ دارد. این نابرابری یکی از دلایل 5 ماه ناآرامی در منطقه ای است که تقریبا یک پنجم مردم آن زیر خط فقر زندگی می نمایند.

نمایی از منطقه هنگ کنگ/ عکس: خبرگزاری فرانسه

قیمت 970 هزار دلار یا (7.6 میلیون دلار هنگ کنگ) حدود 30 برابر متوسط سالانه دستمزد اکثر مردم در این منطقه است. این هزینه قیمت یک آپارتمان یک خوابه مجلل در منطقه چلسی لندن است.

این جای پارک در د سنتر پنجمین برج بلند هنگ کنگ قرار گرفته است که در سال 2017 به عنوان گرا ن ترین برج تجاری این منطقه با قیمت 5 میلیارد دلار فروخته شد.

خرید این جای پارک در حالی صورت می گیرد که نگرانی های زیادی در خصوص تاثیرات منفی تظاهرات دموکراسی خواهی معترضان دولت روی بازار املاک و مستقلات وجود دارد. در این شرایط بنگاه های معاملات ملک و مسکن تخفیف های ویژه ای ارائه می دهند و گزینه های زیادی را برای جذب مخاطب رو می نمایند.

براساس پیش بینی ها رشد اقتصادی هنگ کنگ در امسال بین صفر تا 1.0 درصد خواهد بود. این میزان بدترین رشد اقتصادی این کشور پس از بحران اقتصادی دنیا در سال 2009 به شمار می آید.

استنلی پون مدیر مرکز مشاوره املاک سنتالاین کامرشال در این باره گفت: بسیاری از فعالان در این مراکز بزرگ شغل و سمت های ویژه دارند و چنین خریدهایی برای آنها چندان سنگین و قابل توجه نیست.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: بازار فوق داغ املاک در هنگ کنگ در حال حاضر به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است. قیمت ها همچنان اوج می گیرند. بعضی از کسب و کارهای کوچک به دلیل هزینه های سنگین اجاره بسته شده اند و بسیاری از شهروندان قادر به خرید خانه، ملک و اجاره آنها نیستند.

سرریز سرمایه های مردم ثروتمند در سرزمین اصلی چین به هنگ کنگ به قیمت املاک تجاری و مسکونی این ناحیه دامن زده است. سرزمین اصلی چین اصطلاحی سیاسی و جغرافیایی است که برای اشاره به منطقه ژئوپلتیک تحت سلطهٔ جمهوری خلق چین به کار می رود. هنگ کنگ و ماکائو در شمار سرزمین اصلی چین نیستند.

اگرچه ناآرامی های هنگ کنگ به دلیل لایحه استرداد متهمان شروع شد، اما اینک اختلاف بیش از حد ثروتمندان و فقرا نیز بر خشم معترضان افزوده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 464

به "اقتصاد مِلک در هنگ کنگ، جای پارک 1 میلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد مِلک در هنگ کنگ، جای پارک 1 میلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید