اپلیکیشن پیغام رسان توتوک ابزار جاسوسی دولت امارات

به گزارش سیلور 7، ایرنا نوشت: اپلیکیشن پیغام رسانی که به سرعت در امارات متحده عربی برای برقراری ارتباط بین دوستان و خانواده ها محبوبیت یافته، گویا یک ابزار جاسوسی دولت برای ردیابی کاربران است.

اپلیکیشن پیغام رسان توتوک ابزار جاسوسی دولت امارات

به گزارش روز سه شنبه روزنامه گاردین، مقام های آمریکایی آگاه از ارزیابی های اطلاعاتی طبقه بندی شده گفتند که دولت امارات از این اپلیکیشن برای ردیابی مکالمات، موقعیات، تصاویر و دیگر اطلاعات افرادی که آن را روی گوشی های همراه خود نصب می نمایند، استفاده می نماید.

امارات، فیس تایم (برنامه تماس ویدئویی شرکت اپل)، واتس آپ فیس بوک و دیگر اپلیکیشن های ارتباطی را مسدود نموده است.

رسانه های اماراتی از توتوک به عنوان جایگزینی برای برقراری تماس استفاده نموده اند. این اپ با وجود آنکه تنها چند ماه قدمت استفاده دارد، میلیون ها بار دانلود شده است و بیشتر کاربران آن در امارات هستند.

براساس این گزارش، اپ توتوک به دولت امارات امکان دسترسی آسان به اطلاعات شخصی میلیون ها کاربری را می دهد که به دانلود و نصب این اپ روی گوشی های خود تمایل دارند.

این اپ به بهانه ارائه اطلاعاتی در خصوص پیش بینی دقیق وضع هوا، از کاربران در خصوص مکان دقیق آنها پرسش می نماید. همچنین اپ مزبور برای یاری به کاربران برای برقراری ارتباط با دوستان خود، از آنها فهرست مخاطبان شان را می خواهد. این اپ همچنین به میکروفون، دوربین، تقویم و دیگر اطلاعات روی گوشی دسترسی دارد. 9109

یافته های یک تحلیل فنی و مصاحبه با کارشناسان امنیتی حاکی است که شرکت سازنده توتوک موسوم به بریج هولدینگ (Breej Holding) به احتمال قوی با یک شرکت امنیت سایبری اماراتی تحت عنوان دارک مَتِر (DarkMatter) مرتبط است. شرکت دارک مَتِر، تحلیل گران سابق آژانس امنیت ملی و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را اجیر نموده و از روابط تجاری نزدیکی با دولت امارات برخوردار است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 729

به "اپلیکیشن پیغام رسان توتوک ابزار جاسوسی دولت امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن پیغام رسان توتوک ابزار جاسوسی دولت امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید