بحران بولیوی؛ پیشروی مخالفان مورالس، کنترل مخالفان بر چند شبکه رادیو تلویزیونی ، ارتش: مقابل مردم نمی ایستیم

به گزارش سیلور 7، واحدهای از پلیس در 3 شهر بولیوی به مخالفان پیوستند.

بحران بولیوی؛ پیشروی مخالفان مورالس، کنترل مخالفان بر چند شبکه رادیو تلویزیونی ، ارتش: مقابل مردم نمی ایستیم

بحران در بولیوی در حال افزایش است. مخالفان توانستند کنترل دو شبکه رادیو تلویزیونی را در دست بگیرند و همزمان فرمانده ارتش از سرکوب مخالفان خودداری کرد. مخالفان معتقدند در انتخابات ریاست جمهوری، تقلب شده تا مورالس برای چهارمین بار، رییس جمهوری باشد اما دولت این ادعا را رد می نماید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ها، مخالفان و معترضان در بولیوی امروز یکشنبه توانستند کنترل تلویزیون ملی و یک شبکه رادیویی دولتی را در دست بگیرند.

آنها با حمله با ساختمان این شبکه ها، کارکنان آنها را مجبور به توقف کار کردند.

مدیر شبکه رادیویی پاتریا نوویا به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که معترضان شبکه های رادیو تلویزیونی را محاصره و به مدت دو ساعت کارکنان آنها را بازداشت کردند.

ارتش تماشاچی شد

ارتش گفت که وارد سرکوب مخالفان نمی گردد.

ولیامز کالیمان فرمانده عالی نیروهای مسلح در بولیوی گفت که ارتش در سرکوب ملت مشارکت نخواهد کرد. وی تاکید نمود: به هیچ وجه در مقابله ملت که مدیون آن هستیم، نخواهیم ایستاد. همواره صلح و حسن همجواری میان برادران و توسعه ملی را تضمین می کنیم.

او همه طرف های نزاع در بولیوی را پیروی از منافع عالی کشور فراخواند و از آنها خواست اجازه ندهند وضعیت به نقطه غیرقابل بازگشت برسد.

واکنش مورالس

اوا مورالس رئیس جمهور بولیوی هم در واکنش به این اتفاقات، در توییتر نوشت گروه های جنایتکار سازماندهی شده بر شبکه رادیویی پاتریا نوویا سیطره پیدا کردند. آنها با تهدید و ارعاب روزنامه نگاران را مجبور به ترک کار کردند. آنها می گویند از دموکراسی دفاع می نمایند اما مانند سازمان های دیکتاتوری رفتار می نمایند.

اعتراضات در بولیوی بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری شروع شد.

نتایج اولیه انتخابات حکایت از آن داشت که رقابت به مرحله دوم کشیده خواهد شد اما بعد از گذشت 20 ساعت، نتایج جدیدی منتشر می گردد که براساس آن مورالس در همه مرحله نخست، پیروز قطعی انتخابات است. این موضوع باعث خشم و اعتراض گسترده مخالفان شد.

پیوستن سه واحد پلیس به مخالفان

روز آدینه هم واحدهایی از پلیس در سه شهر بولیوی با خودداری از اجرای دستورات فرماندهان خود برای سرکوب معترضین، به صف مخالفان پیوستند.

کارلوس مسیا رهبر مخالفان و رقیب اصلی مورالس در انتخابات هم مذاکره با او را رد کرد و وی را مسوول وضعیت فعلی دانست.

رهبر مخالفان از مورالس خواست، به خواسته های مخالفان پاسخ مثبت دهد و با برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری موافقت کند.

مورالس برای چهارمین دوره انتخاب شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 621

به "بحران بولیوی؛ پیشروی مخالفان مورالس، کنترل مخالفان بر چند شبکه رادیو تلویزیونی ، ارتش: مقابل مردم نمی ایستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران بولیوی؛ پیشروی مخالفان مورالس، کنترل مخالفان بر چند شبکه رادیو تلویزیونی ، ارتش: مقابل مردم نمی ایستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید