تشدید نظارت بر قیمت ها و شبکه توزیع کالاها

به گزارش سیلور 7، استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران، بر لزوم تشدید نظارت بر قیمت و شبکه توزیع کالاها تاکید نمود.

تشدید نظارت بر قیمت ها و شبکه توزیع کالاها

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در سرانجام جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به اجرای طرح بسیار مهم ساماندهی ارز ترجیحی و تاکید رئیس جمهور حساسیت ها باید به گونه ای باشد که هماهنگی کامل میان دستگاه ها در بالاترین سطح ممکن رقم بخورد. به همین دلیل شب گذشته جلسه ای با فرمانداران استان تهران برگزار گردید و بر لزوم ایجاد هماهنگی، انسجام بخشی و نظارت دقیق و ساماندهی اقلام موردنیاز مردم تاکید شد و توضیحات لازم به فرمانداران داده شد.

وی اضافه کرد: پیرو تصمیم شب گذشته درخصوص ساماندهی ارز ترجیحی و دستور رئیس جمهور، امروز جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران برگزار گردید تا هماهنگی های لازم انجام گردد چراکه اگر در تهران زمینه مناسب فراهم گردد با توجه به این که بازار تهران به عنوان بازار کشور قلمداد می گردد، قطعا تنظیم بازار در سطح کشور نیز به خوبی محقق خواهد شد. امیدواریم بتوانیم کارها را با دقت به پیش ببریم.

وی ادامه داد: در این جلسه به نمایندگان دستگاه های مختلف تاکید شد که دو موضوع توزیع و نظارت را به طور کامل در دستور کار خود قرار دهند. در حال حاضر در تامین هیچ یک از کالاها کمبود و کسری نداریم لذا علاوه بر نظارت بر قیمت ها باید بر شبکه توزیع نیز نظارت دقیقی اعمال گردد. این نظارت به ویژه بر کالاهای اساسی همانند مرغ، تخم مرغ، نان و... باید به گونه ای اعمال گردد که هیچ مسئله ای در سطح استان پیش نیاید. ملاحظاتی در شبکه توزیع وجود داشت که تصمیم گیری های لازم انجام شد. برای مثال با چهار کارخانه تامین روغن در استان تهران صحبت شد و گزارشی از ذخایر روغن آنها ارائه شد.

وی تاکید نمود: البته تفاوت هایی در ذخایر آنها وجود داشت اما کسری ای وجود ندارد لذا مقرر شد در 24 ساعت آینده شرایط ذخایر خود را به ثبات کامل برسانند. برای مرغ نیز با استان های شمالی هماهنگی های لازم انجام شد تا وقفه ای ایجاد نگردد. قطعا در داخل استان ها نظارت جدی انجام خواهد شد تا در عرضه بازار خللی ایجاد نگردد.

استاندار تهران با اشاره به این که در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران در خصوص نان سنتی نیز بحث و گفتگو صورت گرفت، اضافه کرد: در این جلسه تصمیمات لازم برای نان سنتی برای اجرای طرح نیز گرفته شد و بر سرعت عمل و تشدید نظارت دستگاه ها تاکید شد. قطعا ظرف دو یا سه روز آینده نباید مشکل جدی در بازار وجود داشته باشد. اما هماهنگی های لازم اجرا شده که کوچکترین وقفه ای نیز ایجاد نگردد.

وی تاکید نمود: از دستگاه های نظارتی به ویژه تعزیرات خواسته شد به صورت جدی شبکه نظارت خود را تقویت نمایند و استانداری نیز با هرگونه احتکار، کم فروشی و گران فروشی برخورد جدی خواهد نمود. هیچ کالایی نباید انحراف از شبکه توزیع پیدا کند.

وی ادامه داد: در خصوص ماکارونی نیز خوشبختانه در حال حاضر مسئله ای نداریم و برای سایر کالاها نیز نباید مسئله ای ایجاد گردد. این امر با نظارت بر شبکه توزیع محقق خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2121

به "تشدید نظارت بر قیمت ها و شبکه توزیع کالاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نظارت بر قیمت ها و شبکه توزیع کالاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید