جنگ تجاری بین کانادا- آمریکا بالا گرفت

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، کانادا در مقام انتقام جویی از تعرفه های گمرگی دولت آمریکا بر واردات الوار و چوب خام، قصد اتخاذ اقدامات مشابه علیه دولت جدید واشنگتن را دارد.

جنگ تجاری بین کانادا- آمریکا بالا گرفت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به همین دلیل، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا خاطرنشان کرد در حال آنالیز توقف واردات زغال سنگ از ایالت متحده است تا به این ترتیب پاسخ بی عدالتی آمریکا را بدهد.

همچنین دولت اوتاوا به فکر اعمال تعرفه های گمرکی بر بعضی از صنایع ایالت اورگن آمریکا است. این ایالت از اصلی ترین حامیان اعمال تعرفه 24 درصدی بر فراوریات چوب خام کانادا بود.

لازم به ذکر است این اظهارنظر ترودو در پاسخ به درخواست کریستی کلارک وزیر اول ایالت بریتیش کلمبیا ارائه شد که خواهان اعمال تعرفه علیه زغال سنگ آمریکا شده و تهدید نموده بود در صورت امتناعِ دولت مرکزی اوتاوا، خود به طور مستقیم وارد عمل خواهد شد.

بریتیش کلمبیا یکی از مراکز اصلی فراوری چوب خام در کانادا محسوب می گردد.

سیاست دولت جدید واشنگتن به اعمال تعرفه های گمرکی سنگین بر کالاهایی که از کانادا به آمریکا صادر می گردد، در حالی انجام می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنوز موضع شفافی را در مورد پیمان نفتا ارائه نداده است.

وی پیشتر اعلام نموده بود اگر صلاح ببیند از این پیمان تجاری که بین آمریکا، کانادا و مکزیک منعقد شده خارج خواهد شد اما بعدا موضع نرمتری را نسبت به این قضیه اتخاذ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 429

به "جنگ تجاری بین کانادا- آمریکا بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری بین کانادا- آمریکا بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید