جهانگیری:اهدا کنندگان عضو به افراد نیازمند فرصت حیات مجدد می بخشند

به گزارش سیلور 7، معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اهدا کنندگان عضو به افراد نیازمند فرصت حیات مجدد می بخشند، تاکید نمود: اهدا کنندگان عضو و حامیان اقتصادی این برنامه ها به جامعه معرفی شوند.

جهانگیری:اهدا کنندگان عضو به افراد نیازمند فرصت حیات مجدد می بخشند

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جلسه ملاقات اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) برگزار گشت.

اسحاق جهانگیری در این جلسه از اهدای عضو به عنوان کاری بزرگ و انسانی یاد کرد و گفت: اهدا نمایندگان عضو در حقیقت به افراد احتیاجمند فرصت حیات مجدد می بخشند که اقدامی بزرگ و ستودنی است.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر جایز بودن پیوند اعضا، گفت: پیوند اعضاء در کشور با نفس گرم امام راحل شروع شد و امروز توانمندی علمی کشور در این بخش در میان تمام کشور ها زبانزد است.

جهانگیری با بیان اینکه مردم ایران همیشه به کار های خیر علاقه مند بوده اند، توضیح داد: اهدای عضو رابطه مستقیمی با فرهنگ مردم کشورمان دارد چرا که اهدای عضو در حقیقت نجات جان انسان های احتیاجمند است و ایثار و از خودگذشتگی نیز از ویژگی های شاخص مردم ایران است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به درخواست مطرح شده در جلسه مبنی بر احتیاج به اعتبار اقتصادی برای فرهنگ سازی و یاری به خانواده های اهدا نماینده عضو، گفت: دولت در حد توان برای ترویج برنامه های انجمن اهدای عضو یاری خواهد نمود و در کنار آن اگر برنامه های این انجمن به خوبی برای خیرین و مردم تشریح گردد، شاهد یاری و حمایت های خیرین کشور در این بخش خواهیم بود.

جهانگیری همچنین از اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان خواست ساز و کاری اندیشیده گردد تا اهدا نمایندگان عضو و کسانی که حمایت های اقتصادی از اینگونه برنامه ها را انجام می دهند به جامعه معرفی و نام آن ها در کشور ماندگار گردد.

در این جلسه نماینده اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان گزارشی از تاریخچه فراهم آوری و پیوند اعضا در ایران ارائه کرد و گفت: پیوند اعضا در ایران از دستاورد های انقلاب اسلامی است و این اتفاق بزرگ با فتوای امام خمینی (ره) در کشور شروع شد.

وی به تشریح شرایط کنونی اهدای عضو در ایران پرداخت و با اشاره به اینکه میزان بیماران احتیاجمند به عضو پیوندی در کشور 25 هزار نفر است، اضافه نمود: با وجود رشد حدود 70 برابری شاخص اهدای عضو در سال های گذشته، اما روزانه 7 تا 10 نفر احتیاجمند پیوند عضو در کشور فوت می نمایند.

نماینده اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان همچنین از اثربخشی فراوان پیوند عضو در کشور در صرفه جویی ارزی اطلاع داد و گفت: میزان صرفه جویی پیوند کلیه در کشور بالغ بر 2 میلیارد پوند بوده است.

وی با اشاره به توانمندی گسترده کشورمان در بخش پیوند اعضاء اضافه نمود: تعداد پیوند کبد فقط در یک مرکز در شهر شیراز سالانه حدود 700 مورد است و این در حالی است که رتبه دوم در پیوند کبد، ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکاست که سالانه 400 پیوند انجام می گردد.

در ادامه این جلسه اعضای هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان به بیان دغدغه ها و احتیاج های خود پرداختند و خواهان حمایت های دولت برای ترویج فرهنگ اهدای عضو، تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج و تامین نیروی انسانی برای فعالیت در این حوزه شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 759

به "جهانگیری:اهدا کنندگان عضو به افراد نیازمند فرصت حیات مجدد می بخشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری:اهدا کنندگان عضو به افراد نیازمند فرصت حیات مجدد می بخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید