حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟

حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟

فارس نوشت، بهروز محبی نجم آبادی کننده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه مشترک امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با اعضای هیأت رئیسه مجلس برای آنالیز و تصویب حقوق کنندگان در سال 1401 و هزینه های اداره دفاتر (هزینه های کنندگی) گفت: در نشست امروز چون در رابطه با جزئیات سرفصل ها اختلاف نظر وجود داشت، فقط 10 درصد افزایش حقوق کنندگان برای سال تازه به تصویب رسید و مابقی سرفصل ها به کمیته تخصصی کمیسیون ارجاع شد تا در آنجا آنالیز و مجددا در جلسه بعدی طرح گردد.

وی اضافه نمود: مسأله اضافه کاری کنندگان در کمیته تخصصی آنالیز می گردد تا سازوکار محاسبه و پرداخت آن به طور شفاف معین گردد؛ چراکه کنندگان دائما در حوزه های انتخابیه در حال تردد هستند و این فعالیت ها معمولا در حق الزحمه آنها دیده نمی گردد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام نمود: برای هزینه اداره دفاتر کنندگان (هزینه های کنندگی) نیز پیشنهاد 10 درصد افزایش برای سال تازه مطرح شد، اما جمع بندی نشد و قرار شد در کمیته تخصصی کمیسیون این سرفصل نیز آنالیز بیشتر گردد؛ چراکه افزایش هزینه های آب، برق و گاز و حقوق کارکنان دفاتر و اجاره بها بیش از این ارقام بوده است.

محبی نجم آبادی اعلام نمود: با توجه به اینکه احکام اقتصادی مجلس حداکثر تا سرانجام اردیبهشت ماه باید نهایی گردد، این موارد به جای مانده نیز به زودی معین تکلیف خواهد شد.

وی توضیح داد: تاکید کنندگان این است که مجلس باید با توجه به شعارهایش از بعضی از امتیازات متعارف و قانونی چشم پوشی کند، اما هزینه اداره دفاتر که اجتناب ناپذیر است باید به صورت منطقی و شفاف مصوب و ابلاغ گردد.

لازم به ذکر است، بر اساس تبصره ماده 80 قانون آیین نامه داخلی مجلس مقرری و هزینه های کنندگی در هر سال، در جلسه مشترک هیأت رئیسه با کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رعایت مقررات اقتصادی مجلس به تصویب می رسد. کنندگان مجلس می توانند حقوق و مزایای خود را از مجلس دریافت کنند. قبل از تصمیم مجدد در هر دوره، به صورت علی الحساب مطابق مصوبه دوره قبل عمل می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2110

به "حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق نمایندگان مجلس چقدر افزایش یافت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید