خبرنگاران توسعه کارآفرینی راه چاره برون رفت از اقتصاد نفتی است

به گزارش سیلور 7، همدان - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: توسعه فرهنگ و آموزش کارآفرینی ضرورت مهم اقتصاد جامعه و مهمترین راهکار برون رفت از اقتصاد نفتی است.

خبرنگاران توسعه کارآفرینی راه چاره برون رفت از اقتصاد نفتی است

احمد توصیفیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته دنیای کارآفرینی افزود: با توسعه فرهنگ کارآفرینی و آموزش سرمایه های انسانی خلاق می توان از وابستگی اقتصاد به نفت جلوگیری کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان آموزش را مهمترین و کلیدی ترین نقش در توسعه کارآفرینی دانست و مطرح نمود: سرمایه انسانی آموزش یافته و دارای مهارت، مزیت رقابتی اقتصاد جوامع و توجه به ابداع، خلاقیت و نوآوری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کارآفرین برتر از سال 1385 تا به امروز 13 دوره با تعداد ثبت نامی 2 هزار و 751 نفر برگزار شده است افزود: 199 نفر به عنوان منتخبان برتر این جشنواره در استان همدان برگزیده شدند.

توصیفیان ادامه داد: همچنین در جشنواره کارآفرینان برتر از سال 1385 تا به امروز از بین 199 منتخب 10 نفر به عنوان برتر ملی شناخته شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: با توجه به شرایط حاکم در جامعه دنیای و کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکید بر آن است تا تمامی برنامه های این هفته به صورت مجازی و یا از طریق آنلاین و در صورت حضوری بودن برنامه ها، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی هدف از برگزاری برنامه های هفته دنیای کارآفرینی را ترفیع جایگاه کارآفرینان در اذهان و افکار عمومی، ورود افراد به عرصه کارآفرینی، تشویق نسل جدیدی از کارآفرینان به راه اندازی کسب وکار و ایجاد زیست بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور دانست.

توصیفیان ادامه داد: برنامه های هفته دنیای کارآفرینی سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری های پیوسته تمامی نقش آفرینان عرصه کارآفرینی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پخش کلیپ کارآفرینی در بستر نرم افزار شاد اعلام آمادگی کرد و گفت: جلسه مجازی با دبیران مقاطع متوسطه و آموزش مفاهیم کارآفرینی و طراحی پوستر از سایر برنامه های اجرایی در این هفته است.

توصیفیان از برگزاری سمینار آنلاین کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای و طراحی پوستر خبر داد و افزود: برپایی کلاس آموزشی آنلاین مهارت های راه اندازی کسب و کار برای کارآموزان فنی وحرفه ای و افتتاح مرکز آموزش کارآفرینی و کسب و کار از دیگر برنامه های اجرایی در هفته دنیای کارآفرینی در استان همدان است.

وی اجرای طرح ملی مشاغل، اجرای مسابقه بهترین ایده به صورت مجازی، مصاحبه با هفت نفر کارآفرین برتر سال 98 و صاحبنظران حوزه کارآفرینی در برنامه تلویزیونی و مصاحبه اختصاصی با کارآفرینان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه کارآفرینی را از دیگر عناوین برنامه ها برشمرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: برگزاری مسابقه نقاشی و عکس با موضوع کارآفرینی و دیدار کارآفرینان با استاندار همدان از دیگر برنامه های ویژه این ایام است.

توصیفیان گفت: مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر سال 98 و نیز انتخاب رییس و دبیر کانون کارآفرینی در دستور کار اقدامات این هفته قرار گرفته که با هدف ارتقای فرهنگ کار و ترویج و توسعه کارآفرینی برگزار می شود.

وی یادآور شد: کارآفرینی نقشی اساسی در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی های کشورها داشته و یکی از بهترین پیامدهای آن اشتغال زایی و توسعه اقتصادی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مطرح نمود: به منظور گرامیداشت هفته دنیای کارآفرینی، در سال جاری با مشارکت 20 هزار مشارکت کننده بیش از 40 هزار برنامه در بیش از 180 کشور دنیا برگزار می شود.

توصیفیان با بیان اینکه این ابتکار، افراد به ویژه جوانان را به ارائه راه حل های خلاقانه، سازنده و نوین تشویق می کند، گفت: هفته دنیای کارآفرینی سال 99 به عنوان بزرگترین رویداد هماهنگ با هدف ترویج و توسعه کارآفرینی از 16 تا 22 نوامبر (26 آبان تا 2 آذرماه) برگزار می شود.

وی با اشاره به روز شمار این هفته گفت: 26 آبان به نام کارآفرینی و جهش تولید، 27 آبان کارآفرینی و کرونا، 28 آبان کارآفرینی زنان، 29 آبان کارآفرینی و تعاون، 30 آبان کارآفرینی دیجیتال، یکآذر کارآفرینی و جوانان و دانشجویان، 2 آذر کارآفرینی و کودک و نوجوان، نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1352

به "خبرنگاران توسعه کارآفرینی راه چاره برون رفت از اقتصاد نفتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه کارآفرینی راه چاره برون رفت از اقتصاد نفتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید