خبرنگاران واکنش وزیر سابق دادگستری آمریکا به موضع گیری انتخاباتی ترامپ

به گزارش سیلور 7، تهران- خبرنگاران- جف سشنز وزیر سابق دادگستری آمریکا به حمایت دونالد ترامپ از رقیبش در مبارزات انتخاباتی سنا اعتراض کرد.

خبرنگاران واکنش وزیر سابق دادگستری آمریکا به موضع گیری انتخاباتی ترامپ

به گزارش شنبه شب تارنمای هیل، تامی توبرویل و سشنز وزیر سابق دادگستری در دولت ترامپ هر دو از ایالت آلاباما نامزد انتخابات سنا شده اند.

ترامپ از توبرویل به عنوان برنده نام برده و سشنز را فاجعه خوانده است.

سشنز در واکنشی اعتراضی اعلام نمود: من در مسیری پا گذاشته ام که کمتر از آن عبور شده است. نه به دنبال شهرت هستم و نه ثروت. افتخار و صداقتم مهمتر از این ناسزاهای بچگانه است.

وی اضافه نمود: نامزد رسوای تو بقدری ترسو است که از مناظره می ترسد. همانطور که می دانید آلاباما از واشنگتن دستور نمی گیرد.

سشنز پیش از پیوستن به دولت ترامپ از سال 1997 تا 2017 سناتور ایالت آلاباما بود.

ترامپ سوم خردادماه در توئیتی در مخالفت با نامزدی سشنز نوشت که آلاباما از زمانی که سشنز سه سال پیش خود را از ماجرای تحقیقات رابرت مولر به حاشیه امنیت برد، مردم این ایالت اعتمادشان را به وی از دست داده اند.

مولر بازپرس ویژه پرونده، دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود. سشنز کوشش کرد تا از دخالت در این پرونده به نفع ترامپ خودداری کند.

جف سشنز که از فوریه 2017 تا نوامبر 2018 وزیر دادگستری آمریکا بود، در میان ده ها مقام ارشد آمریکایی است که توسط ترامپ اخراج و یا بر اثر فشارهای وی ناگزیر به استعفا شدند.

ترامپ پیش از استعفای سشنز در محافل خصوصی او را آقای ماگو (کوتوله کوته بین) -یک شخصیت کارتونی- خوانده بود که درز این خبر در رسانه های آمریکایی جنجال برانگیز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1161

به "خبرنگاران واکنش وزیر سابق دادگستری آمریکا به موضع گیری انتخاباتی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش وزیر سابق دادگستری آمریکا به موضع گیری انتخاباتی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید