دستگیری عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور

به گزارش سیلور 7، جانشین فرمانده انتظامی تهران عظیم از دستگیری سه تن از عاملان انتشار آگهی کذب فروش سوالات کنکور 99 در فضای مجازی اطلاع داد.

دستگیری عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور

به گزارش ایسنا، سردار حمید هداوند در تشریح جزئیات این خبر، گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران عظیم روز گذشته با بهره گیری از قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری، پروفایلی را در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که آگهی فروش سوالات کنکور 99 را منتشر نموده بود.

وی اضافه نمود: با توجه به اهمیت موضوع پس از آنالیز های کارشناسانه و انجام هماهنگی های لازم، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار ماموران این پلیس نهاده شد.

وی در ادامه گفت: با آنالیز صفحه تلگرامی متهمان و اقدامات تخصصی و پلیسی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس تعیین شد؛ این افراد با استفاده از بستر شبکه اجتماعی تلگرام، با ایجاد کانالی جعلی اقدام به انتشار آگهی فروش سوالات کنکور در فضای مجازی با قیمت های گزاف نموده اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس امنیت عمومی با آنالیز پروفایل متهمان و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، مخفیگاه سه تن از افراد مرتبط با پرونده را در یکی از استان های شمال غربی کشور شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرمان سایبری را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر کردند.

به گفته سردار هداوند، متهمان پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس امنیت عمومی تهران لب به سخن گشودند و به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت اقتصادی بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به بهانه در اختیار گذاشتن سوالات، مبلغی بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته بودند، توضیح داد: بدین ترتیب با تکمیل پرونده متهمان برای ادامه سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال شدند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران در سرانجام بر این موضوع نیز تاکید نمود که با کوشش پلیس و دیگر دستگاه های اجرایی کشور، خوشبختانه هیچ خدشه ای به سلامت کنکور سال جاری وارد نشد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1229

به "دستگیری عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید