رؤسای جمهور چین و ژاپن درگذشت ماندلا را تسلیت گفتند

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: رؤسای جمهور و وزرای خارجه چین و ژاپن در پیغام هایی جداگانه درگذشت نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید و رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی را به مردم این کشور و خانواده وی تسلیت گفتند.

رؤسای جمهور چین و ژاپن درگذشت ماندلا را تسلیت گفتند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه چاینا دیلی، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین صبح امروز (آدینه) طی نامه ای شخصاً درگذشت نلسون ماندلا، رهبر ضدآپارتاید و رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی را به مردم این کشور و خانواده وی تسلیت گفت.

وی در نامه خود شخصیت ماندلا و نقش تاریخی وی در آفریقای جنوبی و دنیا را ستود.

سخنگوی وزارت خارجه چین، هنگ لی نیز با ابراز تسلیت به خاطر درگذشت ماندلا تاکید نمود که وی دوست قدیمی مردم چین بود که نقش تاریخی در ایجاد و توسعه روابط چین و آفریقای جنوبی داشت.

شینزو آبه، رئیس جمهور ژاپن نیز امروز با ابراز تسلیت درباره مرگ ماندلا وی را رهبر بزرگ آفریقای جنوبی خواند. فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن نیز درگذشت مادیبا را به خانواده وی، دولت و مردم آفریقای جنوبی تسلیت گفت.

ماندلا پنجشنبه شب درپی عود کردن بیماری عفونت ریوی خود در سن 95 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ماندلا از اوایل ماه ژوئن امسال میلادی برای چهارمین بار از دسامبر سال گذشته درپی عود کردن بیماری عفونت ریوی در بیمارستانی در شهر پرتوریا بستری شده بود. وی در ماه دسامبر نیز نزدیک به 18 روز را در بیمارستان سپری نموده بود.

ماندلا که در آفریقای جنوبی به مادیبا معروف است عموما به خاطر مبارزات طولانی خود با آپارتاید به پدر ملت شهرت یافته است. وی از سال 1994 تا 1999 اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 418

به "رؤسای جمهور چین و ژاپن درگذشت ماندلا را تسلیت گفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رؤسای جمهور چین و ژاپن درگذشت ماندلا را تسلیت گفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید