رشد 20 درصدی فراوری خرما ، صادرات خرما رضایت بخش نیست

به گزارش سیلور 7، رشید فرخی گفت: سال جاری فراوری خرما با رشد 20 درصدی نسبت به سال قبل به حدود یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 150 هزار تن رسیده است.

رشد 20 درصدی فراوری خرما ، صادرات خرما رضایت بخش نیست

محسن رشید فرخی یزدی رئیس انجمن خرما در گفت وگو با خبرنگار ، از افزایش 20 درصدی فراوری خرما نسبت به سال قبل اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی فراوری خرما با افزایش 20 درصدی نسبت به سال قبل به حدود یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 150 هزار تن رسیده است.

او با اشاره به اینکه صادرات خرما نسبت به سال های قبل رضایت بخش نیست اضافه نمود: اگر چه گمرک آمار دقیقی در مورد میزان صادرات اعلام ننموده است، اما موجودی انبار ها نشان می دهد که نسبت به سال های قبل افت چشمگیری در زمینه صادرات داشته ایم.

صادرات خرما مشمول عوارض گمرکی شد

فرخی ممنوعیت های گاه و بی گاه صادرات از سوی مسئولان ذیربط که عامل اصلی خدشه دار شدن کارنامه صادراتی و از دست دادن مشتریان خارجی در بازار های هدف بیان نمود و گفت: با تعاملاتی که با وزارت صمت برقرار نموده ایم امیدواریم این موضوع تکرار نگردد تا بتوانیم در ماه های آینده کمبود صادرات را جبران کنیم.

رئیس انجمن خرما با اشاره به اینکه قیمت خرما نسبت به ابتدای سال واقعی شده است بیان نمود: هم اکنون قیمت هر کیلو خرمای مضافتی 15 تا 17 هزار تومان و پیارم 45 تا 50 تومان است که نسبت به ابتدای سال افت محسوسی داشته است.

به گفته فرخی فروش خرما با نرخ های بالا در خرده فروشی ها ناشی از کمبود نظارت متولیان و دستگاه های مسئول است که انتظار می رود با اعمال نظارت های دقیق فاصله قیمت از مبدأ تا خرده فروشی ها را به حداقل برساند.

او در خاتمه درباره آخرین شرایط صادرات توضیح داد: با برقراری تعادل قیمت در بازار و عدم اتخاذ تصمیمات ناگهانی مسئولان ذیربط پیش بینی می گردد که تا ماه مبارک رمضان حدود 300 هزار تن خرما با ارزش بالغ بر 400 میلیون دلار به بازار های هدف صادر گردد این در حالی است که متأسفانه در ماه های اخیر به دلیل مداخله بعضی افراد غیر کارشناس در صنعت خرما و افزایش چشمگیر قیمت تمام شده نتوانستیم حضور جدی در بازار های صادراتی داشته باشیم.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 761

به "رشد 20 درصدی فراوری خرما ، صادرات خرما رضایت بخش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 20 درصدی فراوری خرما ، صادرات خرما رضایت بخش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید