شرط صندوق بین المللی پول برای یاری به لبنان

به گزارش سیلور 7، صندوق بین المللی پول برای افزایش یاری به لبنان برای عبور این کشور از بحران ناشی از انفجار بندر بیروت در اقدامی مداخله جویانه این شرط را گذاشت که تمامی موسسات این کشور باید تمایل خود را برای اصلاحات اقتصادی نشان دهند.

شرط صندوق بین المللی پول برای یاری به لبنان

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستالینا گئورگوا مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول طی بیانیه ای خطاب به کنفرانس یاری اضطراری به لبنان بیان کرد که برای تحقق اقدامات این صندوق در یاری اقتصادی به لبنان ضروری است موسسات اقتصادی این کشور دست به اصلاحاتی همچون شفاف سازی اقتصادی بزنند.

حتی پیش از انفجار بیروت، بحران اقتصادی باعث شده بود تا لبنان حدود سه ماه پیش وارد مذاکره با صندوق بین المللی پول گردد.

این مقام ارشد اجرایی صندوق بین المللی پول توضیح داد: آماده افزایش اقداماتمان در زمینه یاری به لبنان هستیم اما به اتحاد اهداف در لبنان احتیاج داریم. ضروری است تمامی موسسات اقتصادی لبنان در اجرای اصلاحات مورد احتیاج متحد و مصمم شوند.

گئورگوا اضافه نمود: متعهد شدن نسبت به اعمال اصلاحات اقتصادی، میلیاردها دلار را به نفع مردم لبنان آزاد خواهد نمود. این لحظه سرنوشتسازی برای سیاستگزاران لبنانی محسوب می گردد.

در کنفرانس روز گذشته حمایت از لبنان، شرکت کنندگان وعده یاری حدود 298 میلیون دلاری را برای یاری به لبنان به دنبال انفجار بیروت ارائه کردند.

سه شنبه گذشته در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و 700 تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که 158 نفر کشته و افزون بر شش هزار نفر زخمی شدند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1199

به "شرط صندوق بین المللی پول برای یاری به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط صندوق بین المللی پول برای یاری به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید