صدور گذرنامه سبز برای سفرهای تابستانی در اتحادیه اروپا

به گزارش سیلور 7، روزنامه فرانسوی لوپوئن نوشت که اتحادیه اروپا در نظر دارد گواهی سلامت تحت عنوان گذرنامه سبز حاوی اطلاعاتی در مورد همه گیری کووید-19 از جمله واکسیناسیون یا آزمایش منفی کرونا برای تسهیل سفر در اتحادیه اروپا تا قبل از تعطیلات تابستانی برای افراد صادر کند.

صدور گذرنامه سبز برای سفرهای تابستانی در اتحادیه اروپا

به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، تیری برتون، نماینده اتحادیه اروپا از صدور گذرنامه سبز برای افراد قبل از سفرهای تابستانی در اتحادیه اروپا خبر داد.

وی اضافه کرد: این گواهی سلامت در بردارنده اطلاعاتی از جمله واکسیناسیون کووید-19، بهبودی یا آزمایش منفی کرونا است.

این نماینده اتحادیه اروپا شرح داد: این گذرنامه به صورت الکترونیکی یا کاغذی و تا قبل از ماه ژوئن (خرداد،تیر) صادر خواهد شد و دربردارنده اطلاعاتی است که آیا فرد علیه همه گیری کووید-19 واکسینه شده یا اینکه پس از ابتلا به این بیماری بهبود یافته یا اینکه آزمایش منفی کرونا را دریافت کرده است یا خیر.

وی با اشاره به ضرورت حفظ فصل گردشگری اظهار داشت: صدور گذرنامه سبز برای همگان رایگان و در تمام کشورهای اتحادیه اروپا معتبر خواهد بود.

شرایط کنونی برنامه واکسیناسیون در انگلیس و اتحادیه اروپا و به ویژه در کشوری مانند فرانسه آشکارا نشان می دهد که این اتحادیه تا به امروز در توسعه و اجرای سیاست موثری برای مبارزه با همه گیری کرونا شکست خورده است.

تری ماریانی عضو فرانسوی مجلس اروپا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت طبیعی است که کشورهای مستقل در چنین شرایطی نخست به فکر شهروندان خود هستند به ویژه که اصل اتحادیه اروپا در اتخاذ سیاست واحد شکست خورده است. اتحادیه اروپا در سفارش واکسن های خود شکست خورد و اکنون از تایید شکست خود خودداری می کند.

یک کارشناس معتقد است به نفع اتحادیه اروپا است از جنگ تجاری واکسن جلوگیری کند زیرا قطعا بازنده خواهد بود.

اسپوتنیک نوشت: با توجه به ادامه بحران تامین واکسن در اتحادیه اروپا برخی از اعضای آن اعتماد خود به بروکسل را از دست داده اند و تصمیم گرفته اند به طور جداگانه سفارشات خود را ارائه دهند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی تارنمای ورد میترز؛ در اروپا بیش از 36 میلیون نفر به کووید-19 مبتلا شده که از این میان بیش از 25 میلیون نفر تا به امروز بهبود یافته و بیش از 856 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1597

به "صدور گذرنامه سبز برای سفرهای تابستانی در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور گذرنامه سبز برای سفرهای تابستانی در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید