ضربه سنگین کرونا به فناوری اطلاعات

به گزارش سیلور 7، نتایج یک آنالیز که توسط مؤسسه تحقیقاتی گارتنر اجرا شده، نشان می دهد شیوع ویروس کرونا تقریباً هیچ بخشی از دنیای فناوری را بی نصیب نگذاشته و کل این عرصه را متأثر نموده است.

ضربه سنگین کرونا به فناوری اطلاعات

همه گیر شدن بیماری کرونا موجب تغییرات اساسی در حوزه هایی همچون زنجیره تأمین کالاها، سرمایه گذاری و فرایند برنامه ریزی شده تحول کسب و کارها شده است.

گارتنر پیش بینی نموده که سال 2020 به طور کامل از شیوع ویروس کرونا متأثر خواهد شد و از همین رو صرف هزینه در حوزه فناوری اطلاعات از 3.9 تریلیون دلار در سال 2019 به 3.4 تریلیون دلار در سال 2020 کاهش می یابد.

پیش بینی دیگر گارتنر این است که صرف هزینه برای خرید رایانه های شخصی، تبلت، گوشی و غیره نیز در سال 2020 با کاهشی 13.6 درصدی روبرو خواهد شد. همچنین عرضه رایانه های شخصی در سال 2020 حدود 10.5 درصد کاهش می یابد. البته کاهش میزان فروش نوت بوک، تبلت و کروم بوک به علت ضرورت دورکاری کندتر از کاهش میزان فروش رایانه های شخصی خواهد بود.

بر اساس آنالیز های گارتنر، نزدیک به نیمی از کارکنان شرکت های تجاری حتی بعد از خاتمه شیوع ویروس کرونا نیز به دورکاری ادامه خواهند داد. میزان کاهش عرضه گوشی های هوشمند در سطح دنیا نیز در حدود 14.6 درصد خواهد بود.،مهر

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1074

به "ضربه سنگین کرونا به فناوری اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه سنگین کرونا به فناوری اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید