فارس من، کنکور باید در درازمدت حذف گردد

به گزارش سیلور 7، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف کنکور باید در درازمدت انجام گردد، گفت: برخی از رشته های دانشگاهی داوطلبان زیادی دارند و باید مکانیزمی در نظر گرفته گردد تا داوطلبان به حق خود برسند.

فارس من، کنکور باید در درازمدت حذف گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع کنکور سراسری حذف گردد را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

کنکور باید در درازمدت حذف گردد

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره می گوید: کنکور باید در درازمدت حذف گردد و بعضی از رشته های دانشگاهی بدون کنکور دانشجو می پذیرند و ظرفیت خالی دارند. بعضی از رشته های دانشگاه ها را می توان زیاد کرد ولی درحقیقت این دانشگاه ها هستند که ظرفیت ندارند به طور مثال رشته های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و بعضی از رشته های مهندسی داوطلبان زیادی دارند؛ بنابراین به نظر می رسد می توان کنکور را برای رشته هایی که ظرفیت و جایگاه مناسب دارند را حذف کرد.

باید مکانیزمی برای کنکور و رشته های دانشگاهی در نظر گرفته گردد

وی اضافه نمود: بعضی از رشته های دانشگاهی داوطلبان زیادی دارد که باید مکانیزمی برایشان در نظر گرفته گردد تا هم داوطلبان به حق خود برسند و عده ای دیگر هم از اینکه حق شان ضایع شده اعتراضی نداشته باشند؛ بنابراین باید عرضه و تقاضا به جایی برسد که به راحتی بتوان برای چگونگی حذف کنکور تصمیم گرفت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر قرار باشد رشته های دانشگاهی براساس معدل دیپلم مشخص گردد قطعا در بعضی رشته ها با مسائلی روبرو خواهیم شد. در حال حاضر حذف کنکور برای رشته های پر داوطلب کمی زود است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1022

به "فارس من، کنکور باید در درازمدت حذف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، کنکور باید در درازمدت حذف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید