فیلمبردار سنگبال: هنروتجربه فیلم های کوتاه را به دست مخاطب عام هم می رساند

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - فیلمبردار سنگبال عنوان می نماید که مهمترین اتفاق این فیلم کوتاه این است که قصه آن تحت تاثیر زاویه دید کارگردان به شدت درست روایت شده است.

فیلمبردار سنگبال: هنروتجربه فیلم های کوتاه را به دست مخاطب عام هم می رساند

به گزارش روابط عمومی موسسه هنروتجربه، مهدی رضایی فیلمبردار فیلم کوتاه سنگبال که این روزها در بسته فیلم کوتاه شکست زمان در سینماهای هنروتجربه در حال اکران است، با اشاره به اینکه اولین چیزی که او را درگیر این فیلم کوتاه کرد قصه آن بود، گفت: قصه سنگبال، قصه ای است که دغدغه جامعه و بسیاری از افراد است و شاید بتوان گفت مهمترین اتفاق این فیلم کوتاه نگاه بسیار درست و ریزبینانه آمین صحرایی به قصه است و من این موضوع را در زمان پیش فراوری کار که به صورت مکرر با ایشان صحبت هایی داشتم، متوجه شدم.

وی ادامه داد: قطعا شرط اصلی من برای ورود به یک پروژه فیلمنامه خوب است چون خودم را صرفا به عنوان فیلمبردار نمی بینم بلکه به عنوان کسی که تمام توانم را برای یاری در همه مراحل پروژه می گذارم، می بینم.

رضایی با اشاره به معیارهای خود برای فیلمبرداری آثار کوتاه مطرح نمود: درک مشترک من و کارگردان از یکدیگر معیار دیگری است که برای انتخاب آثار کوتاه در نظر می گیرم بعلاوه خود کارگردان هم برای من بسیار مهم است و کوشش می کنم آثار قبلی فیلمسازی را که قرار است با ایشان کار کنم، ببینم و با برگزاری جلسات متعدد در پیش فراوری به دیدگاه مشترک با کارگردان برسم.

به گفته وی، فیلمبردار پیروز فیلمبرداری ست که در اختیار قصه قرار می گیرد و خود را با قصه تلفیق می نماید.

فیلمبردار سنگبال با اشاره به اینکه فیلمنامه این فیلم کوتاه به علت آنکه درکی از فضایش داشته و در آن کار نموده برایش خاص بوده است، عنوان کرد: مهمترین اتفاق این فیلم کوتاه این است که قصه آن تحت تاثیر زاویه دید کارگردان به شدت درست روایت شده است. بعلاوه معتقدم انتخاب درست شخصیت ها و میزانسن و بازی به جای بازیگران به خروجی فیلم بسیار یاری نموده است.

رضایی با اشاره به اینکه انتخاب لنزها، قاب و حرکت ها ویژه این فیلم کوتاه بود، عنوان کرد: کوشش من این بود که در این فیلم کوتاه حرکت های نرم با آغاز و انتها مناسب داشته باشیم بعلاوه باید بگویم پروداکشن و پست پروداکشن سنگبال بسیار خوب بود.

به گفته وی، سنگبال با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه رو شده است.

فیلمبردار سنگبال در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه فیلم های کوتاه بسیار خوبی برای بسته شکست زمان انتخاب شده اند، بیان نمود: قطعا هرکسی اثری را دوست دارد که در آن نقش داشته است اما از نظر من فیلم های دیگری این بسته هم خوب بودند در کل معتقدم آثار کوتاه پیشرفت های عجیبی در بخش فراوری داشته اند که این اتفاق خوبی ست.

رضایی درباره اکران این بسته در سینماهای موسسه هنروتجربه بیان نمود: از نظر من مهمترین اتفاق سینمای ایران این است که چنین بسته هایی شکل می گیرد و موسسه ای به نام هنروتجربه وجود دارد که فیلم های کوتاه را اکران می نماید. در حقیقت هنروتجربه باعث شده است که مخاطبان عام هم بتوانند فیلم های کوتاه را دیدن نمایند و باید به مسئولان این اتفاق، تبریک گفت.

وی در انتها گفت: بسیار خرسندم که در سنگبال به عنوان فیلمبردار در کنار آمین صحرایی کارگردان سنگبال حضور داشتم و باید یک خسته نباشید به ایشان که فردی دغدغه مند است، سینما و فیلم ساختن برایش اهمیت دارد، به صورت مستقل کار می نماید و به سختی اثری می سازد، تبریک بگویم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1933

به "فیلمبردار سنگبال: هنروتجربه فیلم های کوتاه را به دست مخاطب عام هم می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمبردار سنگبال: هنروتجربه فیلم های کوتاه را به دست مخاطب عام هم می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید