لندن هم مدعی حمایت از کی یف در موضوع کریمه شد

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس امروز شنبه در پیامی توئیتری ادعا کرد که در مورد موضوع کریمه، کشورش از اوکراین حمایت می نماید.

لندن هم مدعی حمایت از کی یف در موضوع کریمه شد

وزیر امور خارجه انگلیس در راستای سیاست روسیه هراسی این کشور ادعا کرد: انگلیس در کنار اوکراین ایستاده است. هرگز الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه را نمی پذیریم. متعهد هستیم روسیه را برای نقض حقوق بشر علیه کریمه و زندانیان سیاسی اوکراین ملزم به پاسخگویی کنیم.

وزارت دفاع آمریکا نیز پیشتر در بیانیه ای از تماس تلفنی لوید آستین وزیر دفاع این کشور با آندری تاران (Andriy Taran) همتای اوکراینی خود خبر داده بود.

بر اساس بیانیه صادره از سوی پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا در این گفتگوی تلفنی ادعا کرد: واشنگتن به اوکراین یاری خواهد نمود تا به تجاوزات روسیه پاسخ دهد! لوید آستین بار دیگر بر تعهد آمریکا در ایجاد ظرفیت نیروهای اوکراین برای دفاع مؤثر در برابر تجاوزات روسیه تأکید کرد و از آندری تاران به خاطر سهم کشورش در امنیت بین المللی تشکر کرد.

این در حالیست که پس از بازالحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتیجه یک همه پرسی آزاد و همچنین به دنبال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه، کشورهای غربی در کوشش اند تا از هر روزنه ای به منظور ایجاد روسیه هراسی و اعمال فشار بر این کشور استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1556

به "لندن هم مدعی حمایت از کی یف در موضوع کریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن هم مدعی حمایت از کی یف در موضوع کریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید