مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا به مسائل خود برسد

به گزارش سیلور 7، مادورو در جریان نشست با حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا تاکید نمود که اتحادیه اروپا حق دخالت در امور داخلی کشورش را ندارد.

مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا به مسائل خود برسد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا روز سه شنبه اقدام دادگاه عالی ونزوئلا برای معرفی شورای ملی انتخاباتی را محکوم کرد و مدعی شد این اقدام، فضای دموکراسی در این کشور را به حداقل کاهش می دهد.

در واکنش، نیکلاس مادورو با تاکید بر اینکه هیچ کس در امور ونزوئلا دخالت نمی نماید، خطاب به اتحادیه اروپا گفت: نگران ویروس کرونا باشید، نگران نژادپرستی در اتحادیه اروپا باشید، نگران بحران مالی باشید، دیگر در ونزوئلا مداخله نکنید و ذهنیت استعماری خود را رها کنید.

هفته گذشته دادگاه عالی ونزوئلا، اعضای شورای جدید را معرفی کرد. بر اساس قانون اساسی ونزوئلا انتخاب اعضای شورای انتخاباتی به عهده مجلس ملی است اما دادگاه عالی آن کشور بیان کرد مجلس از انتخاب اعضای شورای انتخاباتی ناکام مانده است.

این اقدام دادگاه عالی برای کشورهای غربی خوشایند نبوده و پیش از اتحادیه اروپا، مقامات آمریکا در مواضع مداخله جویانه معرفی شورای جدید انتخاباتی در ونزوئلا را محکوم نموده بود. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه ای ادعا کرد که نیکلاس مادورو قانون اساسی ونزوئلا را دستکاری می نماید و شورای جدید نخواهد توانست شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه را فراهم آورد.

در واکنش، خوخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا در صحفه توئیتر خود نوشت: حکومت ثروتمندان فاسد آمریکا رای سیاهپوستان و لاتین تبارها را محدود می نمایند اما این جسارت را دارند که شورای ملی انتخابات ونزوئلا را زیر سوال ببرند تا در مقابل اراده مردم ما طفره بروند. آنها یک نظام انتخاباتی همانند بولیوی می خواهند تا کودتا های خود را تایید نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1133

به "مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا به مسائل خود برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا به مسائل خود برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید