مسئولان به درخواست ایجاد منطقه ویژه مالی در خلخال پاسخ دهند

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، جلیل جعفری بعد از ظهر شنبه در جلسه آنالیز زیرساخت های توسعه خلخال توضیح داد: به مدت سه سال است که ایجاد منطقه ویژه مالی را درخواست کردیم و به صورت جدی ایجاد آن را پیگیری می کنیم و با این وجود پاسخی از سوی مسئولان دریافت نمی گردد.

مسئولان به درخواست ایجاد منطقه ویژه مالی در خلخال پاسخ دهند

جهت دریافت مشاوره خدمات ترتیب صفحات بروشور 3 لت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: اگر در شمال استان منطقه آزاد تجاری و در مرکز منطقه ویژه مالی ایجاد می گردد لازم است سهمی نیز برای شهرستان های خلخال و کوثر پیش بینی گردد تا زمینه محرومیت زدایی این شهرستان را موجب گردد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به بیکاری قابل توجه در خلخال به ویژه در بین جوانان اشاره نمود و اضافه نمود: با وجود اینکه نسبت به عوارض و تاثیرات منفی بیکاری بارها تاکید نموده ایم اما مسئولان توجهی به نیازهای این شهرستان به شکلی که خروجی آن محسوس باشد ندارند.

جعفری ناتوانی در جلب سرمایه بخش خصوصی در این شهرستان را یکی از موانع توسعه آن دانست و اضافه نمود: فراهم نبودن زیرساخت ها و نبود مزیت موجب شده حتی بخش خصوصی رغبت به سرمایه گذاری نداشته باشد و این راهکار نیز برای ایجاد اشتغال خروجی محسوس نداشته باشد.

وی در پاسخ به بعضی دیدگاه ها مبنی بر ایجاد فرصت شغلی در شهرستان های دیگر برای جوانان خلخالی ادامه داد: ما نمی توانیم به جوان خلخالی بگویم برای پیدا کردن شغل به شهر دیگر برود چرا که این موضوع خود موجب مهاجرت از خلخال به شهرهای دیگر خواهد شد.

به گفته این نماینده راه چاره خروج از بن بست خلخال ایجاد فرصت های تشویقی و حمایتی برای جذب سرمایه بخش خصوصی و اختصاص به موقع و مناسب اعتبارات دولتی است.

وی ادامه داد: علاوه بر ایجاد منطقه ویژه مالی تکمیل زیر ساخت هایی از جمله راه نیز در این شهرستان ضرورت دارد و متاسفانه خلخال از راه های ارتباطی مطلوبی برخوردار نیست و پروژه های در دست اجرا نیز با تاخیر در تکمیل روبرو است.

جعفری با انتقاد از ابلاغ اعتبارات در زمان نامناسب اضافه نمود: برای تکمیل پروژه های عمرانی انتظار ما تخصیص به هنگام اعتبارات با توجه به محدودیت کاری در این شهرستان است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی مسائل دیگری از جمله آب شرب و کشاورزی، گردشگری، رکود بخش صنعت و معیشت ضعیف در خلخال را مورد تاکید دانست و اضافه نمود: انتظار می رود مسئولان استانی راه چارههای مناسبی برای توسعه این شهرستان تدارک ببینند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 808

به "مسئولان به درخواست ایجاد منطقه ویژه مالی در خلخال پاسخ دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان به درخواست ایجاد منطقه ویژه مالی در خلخال پاسخ دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید