ملکه انگلیس: اجرای برگزیت اولویت دولت خواهد بود

به گزارش سیلور 7، ملکه انگلیس در مراسم افتتاح مجلس جدید این کشور گفت اولویت دولت او خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) است.

ملکه انگلیس: اجرای برگزیت اولویت دولت خواهد بود

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الیزابت دوم ملکه انگلیس روز پنج شنبه در مراسم افتتاح مجلس جدید این کشور خروج از اتحادیه اروپا را اولویت دولت مشخص کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی دولت انگلیس، ملکه الیزابت دوم خطاب به نمایندگان مجلس عوام و مجلس اعیان گفت: اولویت دولت من به انجام رساندن جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 ژانویه است.

ملکه انگلیس در ادامه گفت: وزرای من قانون گذاری های مربوطه را پیش خواهند برد تا از خروج بریتانیا در این تاریخ اطمینان حاصل نمایند و از فرصت هایی که این [خروج] برای همه مردم بریتانیا فراهم می نماید استفاده نمایند.

وی در ادامه گفت: سپس وزرای من روابط آینده [بریتانیا] با اتحادیه اروپا را بر مبنای توافق تجارت آزاد دنبال خواهند کرد تا به کل بریتانیا سود برسد. آن ها همچنین مذاکرات تجاری با دیگر اقتصادهای پیشرو دنیا را شروع خواهند کرد.

ملکه انگلیس همچنین در مورد بهبود اوضاع نظام سلامت، مالیات و دادگستری انگلیس ابراز امیدواری کرد. او همچنین بیان کرد دولتش در راستای حذف کامل عوامل فراوری گازهای گلخانه ای تا سال 2050 گام برخواهند داشت.

او درباره تعهد کشورش به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت، دولت موظف است دو درصد از فراوری ناخالص ملی را به امور نظامی اختصاص دهد و اثرگذاری بریتانیا بر دنیا را تقویت و گسترش دهد.

ملکه الیزابت دوم همچنین خواهان اتمام تردد آزاد مهاجران دارای ویزای کار اروپایی به انگلیس و ایجاد سیستم مهاجرتی عادلانه و مدرن شد.

ملکه انگلیس 22 مهر نیز در مراسم بازگشایی مجلس گفته بود: اولویت دولت من همیشه اطمینان از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) است.

اما مجلس با اجرای برگزیت در این تاریخ مخالفت نموده و دولت را مجبور کرد آن را تا 31 ژانویه (11 بهمن) تمدید کند تا سازوکارهای لازم برای خروج از اتحادیه اروپا به طور کامل فراهم شوند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مقابل این اقدام مجلس، خواهان برگزاری زودهنگام انتخابات شد. در انتخاباتی که پنجشنبه هفته گذشته برگزار گردید، حزب او توانست اکثریت قاطع کرسی های مجلس را تصاحب کند. گمان می رود با تغییر ترکیب کابینه، نهایتاً دولت انگلیس بتواند پس از سه سال کوشش بی نتیجه، برگزیت را اجرا کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 662

به "ملکه انگلیس: اجرای برگزیت اولویت دولت خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکه انگلیس: اجرای برگزیت اولویت دولت خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید