مهلت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان و مزدوران منصور هادی قطعنامه آتش بس جهانی90 روزه به کجا رسید؟

به گزارش سیلور 7، شورای انتقالی جنوب یمن بر پایبندی اش به خودمختاری در جنوب این کشور تأکید کرد و به دولت مستعفی یمن و نیروهای عربستان سعودی در جزیره سقطری تا نیمه شب امروز (آدینه) مهلت داد که مراکز ایست بازرسی خود برچینند.

مهلت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان و مزدوران منصور هادی قطعنامه آتش بس جهانی90 روزه به کجا رسید؟

شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات در بیانیه ای کوتاه بر پایبندی به اعلام حکومت خودمختار در استان های جنوبی این کشور تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است، دولت نامشروع عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن با هماهنگی عناصر تندرو اقدامات نظامی علیه نیروهای جنوب را تشدید نموده است.

شورای انتقالی جنوب یمن در ادامه به شرایط فاجعه بار در جنوب یمن اشاره و تأکید کرد که دولت منصور هادی در دوره اخیر سیاست مجازات جمعی علیه ساکنان جنوب را در پیش گرفت.

این شورا همچنین به دولت مستعفی یمن و نیروهای عربستان سعودی در جزیره سقطری تا نیمه شب امروز (آدینه) مهلت داد که مراکز ایست بازرسی خود در ورودی های شهر حدیبو را برچینند.

شورای انتقالی جنوب یمن همچنین خواهان برکناری رمزی محروس، فرماندار حدیبو شد.

در مقابل، محمد الحضرمی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن و تداوم شورش مسلحانه علیه این دولت را نشانه وابستگی آن به خارج خواند.

وی در این باره گفت: شورای انتقالی جنوب یمن از شرایط فاجعه بار عدن برای اجرای طرح های ماجراجویانه و بی پروای خود سوء استفاده کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات) یکشنبه اداره خودمختاری و شرایط فوق العاده در تمامی استان های جنوبی را اظهار داشت؛ اقدامی که دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور به آن واکنش نشان داده و آن را ادامه شورش مسلحانه خواند.

این شورا همچنین از ائتلاف سعودی و جامعه جهانی خواست از تدابیر دولت خودمختار حمایت نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1019

به "مهلت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان و مزدوران منصور هادی قطعنامه آتش بس جهانی90 روزه به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت شورای انتقالی جنوب یمن به عربستان و مزدوران منصور هادی قطعنامه آتش بس جهانی90 روزه به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید