مکزیک هم به 22 امضا کننده توافق تاریخی اوپک و غیراوپک ملحق شد

به گزارش سیلور 7، 23 فراوریکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) انتها پس از ساعت ها و روزها مذاکرات فشرده درباره توافق کاهش فراوری روزانه 9.7 میلیون بشکه ای برای ماه های مه و ژوئن به اجماع رسیدند.

مکزیک هم به 22 امضا کننده توافق تاریخی اوپک و غیراوپک ملحق شد

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران از شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق العاده خود به وسیله وبینار انتها پس از پذیرفتن گزینه کاهش فراوری روزانه 100 هزار بشکه ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش فراوری روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه ای در ماه های مه و ژوئن به توافق نظر رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه فراوری برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال 2018 میلادی معین شده است، در حالی که مبنای محاسبه فراوری برای روسیه و عربستان روزانه 11 میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش فراوری که قرار است از یک ماه مه سال 2020 میلادی (12 اردیبهشت ماه 99) مستثنا هستند.

مکزیک تنها مخالف این نشست به نحوه تخصیص میزان کاهش فراوری معترض بود.

توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای مجموع کاهش فراوری روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه ای از یکم ماه مه سال 2020 میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به مدت دو ماه شروع می گردد و انتها این بازه 30 ژوئن سال جاری خواهد بود.

کشورهای فراوریکننده نفت حاضر در توافقنامه همکاری سپس برای یک بازه زمانی 6 ماهه دیگر از یکم ژوئیه تا 31 دسامبر سال 2020 روزانه 8 میلیون بشکه کاهش عرضه خواهند داشت، همچنین در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه 2021 تا 30 آوریل 2022 به مدت 16 ماه نیز کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بشکه می گردد.

انتها هفته گذشته وزیران انرژی G20 به وسیله وبینار با یکدیگر مذاکره کردند و در بیانیه انتهای خود متعهد شدند برای اطمینان از ثبات بازار انرژی و برطرف چالش های پیش رو، همه اقدام های لازم و فوری را انجام دهند و با اشاره به تعهد بعضی فراوریکنندگان برای تثبیت بازارهای انرژی، بر اهمیت همکاری های بین المللی به منظور دستیابی به تاب آوری انرژی تأکید کردند.

پیش بینی می گردد با اجرایی شدن توافق کاهش فراوری اوپک و غیر اوپک، قیمت نفت بار دیگر وارد کانال 40 دلار برای هر بشکه گردد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 972

به "مکزیک هم به 22 امضا کننده توافق تاریخی اوپک و غیراوپک ملحق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک هم به 22 امضا کننده توافق تاریخی اوپک و غیراوپک ملحق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید