نتایج انتخابات ایتالیا نگرانی ها نسبت به وضعیت مالی این کشور را تشدید کرد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران : نتایج انتخابات ایتالیا موجب افزایش شدید نگرانی ها نسبت به بحران اقتصادی و بدهی سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو شده است.

نتایج انتخابات ایتالیا نگرانی ها نسبت به وضعیت مالی این کشور را تشدید کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله؛ اعلام نتایج انتخابات ایتالیا موجب نگرانی زیادی در سطح اروپا شده است به طوری که وزیر دارایی آلمان نیز ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، خواهان اقدام سریع سیاستمداران ایتالیایی شده است.

پیر لوییجی برسانی رهبر چپگرای ایتالیا روز سه شنبه حاضر نشد در مورد این مساله که وی چه رویکردی را برای خاتمه دادن به بن بست سیاسی این کشور، اتخاذ خواهد نمود، شرح دهد.

نتایج نهایی انتخابات ایتالیا نشان می دهد ائتلاف سیاسی به رهبری برسانی توانسته است کنترل مجلس سفلای این کشور را با 29.54 درصد آرا در اختیار بگیرد ولی این حزب برای در اختیار دریافت اکثریت مجلس سنا 35 کرسی کم دارد.

برسانی در مورد نتایج انتخابات ایتالیا گفت، وی در این انتخابات اول شده ولی پیروز قطعی آن نبوده است. ما می دانیم که در شرایط دراماتیکی قرار داریم، ما به خطراتی که ایتالیا را تهدید می نماید، آگاهی داریم.

وی اضافه نمود، او برای تشکیل دولت جدید با اولویت قرار دادن اصلاحات اقتصادی کوشش خواهد نمود و سپس منتظر می ماند تا ببیند چه حزبی حاضر است شرایط دولت جدید ایتالیا را قبول کند.

برسانی می تواند برای خاتمه دادن به بن بست سیاسی ایتالیا، با سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین این کشور یا بپه گریللو رهبر جنبش پنج ستاره، متحد گردد.

برلوسکونی با کسب 29.18 درصد آرا در مجلس سفلای ایتالیا، شگفتی بزرگی را رقم زده است. جنبش پنج ستاره نیز با کسب 25 درصد آرا موفقیت بزرگی به دست آورده است. بزرگترین بازنده این انتخابات ماریو مونتی است که تنها 10.56 درصد آرا را به دست آورد و در صندلی چهارم ایستاد.

بسیاری از تحلیل گران به شدت نگران تاثیر منفی بی ثباتی سیاسی ایتالیا بر وضعیت شکننده اقتصادی این کشور هستند. بی ثباتی سیاسی ایتالیا روز گذشته موجب کاهش شدید ارزش سهام و اوراق قرضه در بازارهای اقتصادی این کشور شد به طوری که شاخص سهام بورس ایتالیا در خاتمه مبادلات روز سه شنبه بیش از 5 درصد کاهش داشته است.

نرخ بهره استقراض اوراق قرضه دولت ایتالیا نیز روز گذشته به شدت افزایش یافته است. رئیس جمهور ایتالیا با هدف کاهش نگرانی ها نسبت به بی ثباتی سیاسی این کشور، تاکید نمود، وی بسیار شاد و شاد است. در عین حال ولفگانگ شاوبل وزیر دارایی آلمان ضمن ابراز نارضایتی از نتایج انتخابات ایتالیا، ابراز امیدواری کرد، دولت باثبات و جدید ایتالیا هر چه زودتر تشکیل گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 328

به "نتایج انتخابات ایتالیا نگرانی ها نسبت به وضعیت مالی این کشور را تشدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج انتخابات ایتالیا نگرانی ها نسبت به وضعیت مالی این کشور را تشدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید