نفت با منصوریان به خودباوری بیشتری رسید ، مدل فوتبال آبادان با همه جا فرق دارد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران/خوزستان یک مربی فوتبال با بیان این که بازیکنان نفت با حضور منصوریان روی نیمکت این تیم به خودباوری رسیده اند، گفت: منصوریان ثابت نموده است برای او آمادگی بازیکن مهم تر از نام بازیکنان است.

نفت با منصوریان به خودباوری بیشتری رسید ، مدل فوتبال آبادان با همه جا فرق دارد

احمد خلیفه در گفت و گو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم نفت آبادان در چند هفته اخیر لیگ برتر، اظهارکرد: نفت را اگر بخواهیم در پنج هفته ابتدایی مورد ارزیابی فنی و عملکردی قرار دهیم، باید به این نکته اشاره کنم که سه بازی ابتدایی را خواسته یا نا خواسته بدون منصوریان به میدان رفت که قطعا نبودش تاثیر خاص خود را داشت اما باید به نکته مهم تری اشاره داشت و آن، عدم آمادگی این تیم بود. نفت حتی بازی های تدارکاتی اش نصف بازی های تدارکاتی استاندارد تعیین شده در فوتبال هم نبود و وقتی در دو بازی ابتدایی پا به میدان گذاشتند این موضوع به وضوح نمایان بود و اگر به گل هایی که صنعت نفت در بازی با ذوب آهن، تراکتور و فجر دریافت کرد، نگاه کنیم، تیم ها با شناختی که از شرایط آمادگی این تیم داشتند، عناصر تهاجمی خود را از دقیقه 60 به بعد وارد بازی می کردند.

نبود منصوریان قطعا تاثیر خاص خود را داشت

وی اضافه نمود: اگر بخواهم به نمونه از از آن نیز اشاره کنم، تعویض های مهدی تارتار و آوردن عارف رستمی و حسین شنانی در زمانی بود که بازیکنان نفت خسته بودند. آن ها هم از فضای بین و پشت خط دفاعی در چند نوبت استفاده کردند و هم این که دو تعویض یکی پاس و دیگری تک گل بازی را به ثمر رساندند. بعد از حضور منصوریان بازیکنان به خودباوری بیشتری رسیدند و این را در دو بازی قبلی ثابت کردند که نبود سرمربی قطعا تاثیر خاص خود را داشت و دیدیم در دو بازی مقابل نساجی و گل گهر که جزو تیم هایی هستند که هم زود آغاز کردند و هم یارگیری خوب داشتند و هم دوران آمادگی پیش فصل خوبی را گذرانده بودند، با حضور منصوریان، نقت به 4 امتیاز رسید.

شکل و مدل فوتبال آبادانی فرق دارد

این مربی فوتبال درباره این که به نظر می رسد نفت در خط حمله خود هنوز خلا دارد و این که آیا مهاجمان فعلی می توانند در بازی های بزرگ پیش رو برای نفت کارساز باشند؟ گفت: قطعا باید به این نکته اشاره کنم که شکل و مدل فوتبال آبادانی که مدنظر طرفداران نفت است با منطقه ها دیگر فرق دارد و فوتبال مورد نظر آبادانی ها ست فوتبال خط به خط است و این شکل فوتبال مهاجم خاص خودش را می طلبد اما در کنار این ها نباید ارزش های بازیکنان خط حمله صنعت نفت نادیده گرفته گردد؛ شروین بزرگ مهاجمی فیزیکی و باهوش است و چون فصل قبل در فولاد بیشتر بازی ها در سایه شیمبا بود، اکنون شاید احتیاج به شرایط بازی بیشتری داشته باشد و فکر می کنم به آن خودباوری رسیده باشد.

نفت احتیاجمند یک مهاجم گلزن به تمام معنا

وی اضافه نمود: گاها از یارگیری که به واسطه سبک فوتبالی شروین بزرگ، مدافعان حریف انجام می دهند، بازیکنان خط هافبک نفت از فضای بین مدافعین حریف استفاده لازم را می برند. البته اعتقاد دارم خط حمله نفت با هماهنگی بهتر می گردد ولی این را هم باید پذیرفت که بازیکنان سرعتی و تکنیکی به واسطه خطرناک بودن و استفاده از فضای پشت مدافعین حریف و موفقیت در لحظات بازی در شرایط های یک در مقابل یک در اطراف و داخل محوطه جریمه حریفان خطرناک ترند. به هر حال امیداوارم آقای منصوریان باتوجه به احتیاج تیم به یک مهاجم گلزن به تمام معنا در جابجایی زمستانی بتواند نفر مدنظر خود را جذب کند ولی این نکته را هم نباید فراموش کرد که عملکرد شروین بزرگ در دو بازی اخیر خیلی خوب و در خدمت اهداف تاکتیکی تیم بود و او از جمله مهاجمان لیگ برتر است که پرس از جلو را به برترین شکل ممکن انجام می دهد.

خلیفه بعلاوه درباره این که باتوجه به این که به نظر می آید تمرکز منصوریان فعلا روی خط دفاع و بهبود آن است، آیا این موضوع می تواند با نوع فوتبال آبادان که فوتبالی هجومی است در تضاد باشد؟ گفت: فوتبال آبادانی فرق دارد و اگر آقای منصوریان تمرکز خود را روی خط دفاعی بگذارد، ابتدا باید گل دریافت نکند و در مجموع ساختار دفاعی قوی داشته باشد و اگر دروازه خود را بسته نگهدارد تا واپسین ثانیه های بازی هم می تواند به گلزنی امیدوار باشد. باتوجه به این که منصوریان اعتقاد به آغاز بازی سازی از یک سوم دفاعی دارد، در چند بازی قبلی از خط دفاعی 3 نفره و 4 نفره استفاده کرد که معایبی هم داشت که خیلی زود با جذب محمد طیبی باتجربه توانست نظم خوبی را به این خط تیم خود بدهد.

بهبود شرایط خط حمله و دفاع نفت در 2 بازی اخیر

وی بیان نمود: طیبی نیز مانند یک فرمانده مقتدر به قلب دفاعی نفت جان تازه ای داد و عملکرد بهتری در این دوبازی داشتند. استفاده از میثم تهی دست در جناح راست خط دفاعی نفت هم هرچند پست تخصصی او نبوده اما این ثبات را به وجود آورده است که همواره تعداد بیشتری از مدافع را در مقابله با حملات حریف داشته باشند. قطعا امروز فوتبال زیبا همراه با نتیجه مدنظر طرفداران است و اگر یک تیم بیشترین آمار پاس رد و بدل شده بین بازیکنان خود را داشته باشد ولی گلزنی نکند، برای طرفداران قابل قبول نیست. در دو بازی اخیر تیم نفت در هر دو بخش دفاع و حمله عملکردی بهتر داشت و به لحاظ انسجام در خط دفاع نیز فرایند خوبی داشت، ضمن این که در بخش فوتبال هجومی و هم به لحاط تراکم و انسجام دفاعی عملکرد تیم خوب بود و این نشان می دهد که بازیکنان در این زمان ها توضیح وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.

نفت در هشت سال گذشته هیچ موفقیتی نداشته است

این مربی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا منصوریان و نفت می توانند به موفقیت امیدوار باشند یا بازهم باید شاهد فراز و نشیب فصل های قبل باشیم؟ گفت: باید ببینیم مدیر عامل باشگاه و آقای منصوریان در توافقی که در ابتدای فصل داشتند چه اهدافی را در باشگاه دنبال می نمایند. ضمن این که این را هم باید مدنظر قرار دهیم که نفت آبادان در هشت سال گذشته هیچ موفقیتی چه در لیگ برتر و چه جام حذفی نداشته است و باید بپذیریم که اگر تیم در دو سه پست بتواند بازیکن تاثیرگذار جذب کند و نفرات مصدوم این تیم مثل اهل شاخه، مطلق زاده، بیت سعید، جبیره و ساکی نیز به تیم اضافه شوند، رقابت یین بازیکنان بیشتر می گردد و دست منصوریان برای روزهای سخت تر پرتر می گردد.

برای منصوریان آمادگی بازیکن مهم تر از نام او است

وی مطرح نمود: منصوریان ثابت نموده است برای او آمادگی بازیکن مهم تر از نام بازیکنان است و با استفاده از جوانان تاپ لیگ برتر مثل غبیشاوی، تهامی، حامدی فر و فرهادی، می خواهد روزهای خوب و درخشان طلایی پوشان را رقم بزند. امیدوارم حمایت ها در زمان لازم انجام گیرد؛ نمایندگان محترم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد وزارت خانه نفت در حال پیدا کردن راه کارهای قانونی برای یاری اقتصادی به باشگاه صنعت نفت هستند و مدیر عامل باشگاه نیز از هیچ کوششی برای موفقیت تیم اصلی و پایه ها دریغ ننموده است و از پرواز چارتر، هتل،البسه و... را به برترین نحو ممکن برای تیم انجام داده است. منصوریان هم می تواند با دقت بیشتر و تعامل با کمیته فنی باشگاه که افراد متخصص، توانمند، مربیان باتجربه و مدرسان الیت کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند، آسیب های پیش رو را شناسایی نموده و تهدیدها را تبدیل به فرصت نمایند. امیدوارم با همت همه ارکان فوتبال در آبادان شاهد روزهای خوبی برای صنعت نفت و فوتبال آبادان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1945

به "نفت با منصوریان به خودباوری بیشتری رسید ، مدل فوتبال آبادان با همه جا فرق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت با منصوریان به خودباوری بیشتری رسید ، مدل فوتبال آبادان با همه جا فرق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید