ورود ناو جنگی چین به قبرس برای یاری به امحای تسلیحات شیمیایی سوریه

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: یک فروند ناو جنگی چین برای اسکورت زرادخانه سلاح های شیمیایی سوریه در قبرس پهلو گرفته تا به ماموریت امحای سلاح های شمیایی سوریه یاری کند.

ورود ناو جنگی چین به قبرس برای یاری به امحای تسلیحات شیمیایی سوریه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که ماموریت امحای تسلیحات شیمیایی سوریه با تاخیر روبرو شده یک فروند ناو جنگی چین وارد آب های قبرس شده و در یک بندر پهلو گرفته است.بر اساس این گزارش ناو جنگی چین موسوم به یان چنگ قرار است کشتی های نروژی و دانمارکی را که مسئولیت حمل سلاح های شیمیایی سوریه را در اختیار دارند اسکورت کند.

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب نموده که بر اساس آن کلیه سلاح های شیمیایی سوریه باید تا اواخر ژوئن 2014 میلادی از بین برود. پیش از این قرار بود کلیه سلاح های شیمیایی سوریه تا خاتمه سال 2013 از خاک این کشور خارج گردد ولی این برنامه به تاخیر افتاده است.

مقام های رسمی چین و قبرس اعلام کردند هنوز معین نیست ماموریت انتقال سلاح های شیمیایی سوریه چه زمانی شروع خواهد شد. سفیر چین در قبرس نیز در این باره تاکید نمود، چین از کوشش های جامعه بین المللی برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه حمایت می نماید. ما امیدواریم این عملیات با موفقیت انجام گردد.

وزیر دفاع قبرس نیز ابراز امیدواری کرد تا این عملیات هر چه زودتر شروع گردد. روسیه نیز قرار است در اسکورت محموله سلاح های شیمیایی سوریه همکاری کند. سلاح های شیمیایی سوریه قرار است به سوی ایتالیا اسکورت شده و سپس در آب های مدیترانه در یک کشتی آمریکایی از بین برود.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 433

به "ورود ناو جنگی چین به قبرس برای یاری به امحای تسلیحات شیمیایی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ناو جنگی چین به قبرس برای یاری به امحای تسلیحات شیمیایی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید