پیشرفت 50درصدی محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام

به گزارش سیلور 7، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از پیشرفت 50درصدی محوطه سازی تنگه بهرام چوبین در شهرستان دره شهر اطلاع داد.

پیشرفت 50درصدی محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام

جهت دریافت خدمات طراحی حیاط خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: محوطه سازی تنگه بهرام چوبین با اعتبار 70میلیون ریال از محل اعتبارات استانی با پیشرفت فیزیکی 50درصد در حال اجرا است.

او اضافه نمود: پروژه زیرساخت تنگه بهرام چوبین با هدف معرفی آثار تاریخی، طبیعی برای سهولت تردد گردشگران و مسافران انجام می گردد چراکه هر ساله بیش از هزاران نفر از این منطقه تاریخی و تفریحی دیدن می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: این تنگه باستانی شگفت انگیز در هشت کیلومتری جهت پلدختر و در دل یکی از دره های کبیرکوه واقع شده که مورخان آن را شکارگاه ییلاقی و بنا به روایاتی مخفیگاه بهرام چوبین یکی از سرداران بنام ایرانی می دانند و به عنوان یکی از پدیده های زیبای طبیعی شهرستان دره شهر دربرگیرنده بناهایی است که در نوع خود کم نظیر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 795

به "پیشرفت 50درصدی محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 50درصدی محوطه سازی تنگه بهرام چوبین ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید