چین موشک چند بار مصرف می سازد

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، با یاری موشک چند بار مصرف نو می توان فضانوردان یا محموله باری به ایستگاه فضایی تیان گونگ در مدار زمین فرستاد. بعلاوه نسخه بزرگتر این موشک نیز به چین امکان می دهد فضانوردان را به ماموریت در ماه و اعماق فضا ارسال کند.

چین موشک چند بار مصرف می سازد

چنین موشکی قادر به حمل فضاپیمای نو و بزرگتر از شنژو است. در حال حاضر سازمان فضایی چین از این فضاپیما در ماموریت های سرنشین دار خود استفاده می نماید. قسمت اول این موشک پس از تکمیل پرتاب، موتورهای خود را روشن می نماید و به زمین باز می شود. مکانیسم فعالیت آن نیز مشابه فناوری موشک های فالکون 9 متعلق به اسپیس ایکس است.

البته مرحله فرود بوستر شامل دستگاه های فرود متصل است. هرچند هنوز معین نیست موشک چه زمانی آماده خواهد شد. اما چین اخیرا یک گزارش فضایی منتشر و در آن به ماموریت های کلیدی 5 سال آینده(2025-2021) اشاره نموده است.

هم اکنون چین ماموریت های سرنشین دار خود را با موشک لانگ مارچ 2Fانجام می دهد که سوخت آن بسیار سمی، خطرناک و گرانقیمت است.

موشک نو از سوخت کراسین پالایش شده RP-1 و اکسیژن مایع استفاده می نماید. موتورهای استفاده شده در آن قبلا در موشک های لانگ مارچ 5،6 ،7 و 8 به کار رفته اند. نسل نو موشک چینی دارای 2 نسخه است . نسخه 2 قسمتی آن برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی در مدار زمین و نسخه 3 قسمتی موچک با دو بوستری کناری برای ماموریت به اعماق فضا به کار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2096

به "چین موشک چند بار مصرف می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین موشک چند بار مصرف می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید