کاخ سفید احضاریه گرفت!

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در پرونده موسوم به اوکراین گیت، به کاخ سفید احضاریه فرستادند.

کاخ سفید احضاریه گرفت!

اگرچه ترامپ مدعی است هیچ خطایی مرتکب نشده است، 3 کمیته مجلس نمایندگان که مسئول رسیدگی به روند استیضاح هستند؛ به وی تا 18 اکتبر (16 مهر) فرصت دادند تا اسناد مربوط به این پرونده را ارائه کند.

به همین دلیل، دموکرات ها در نامه ای خطاب به کاخ سفید، ضمن ابراز تاسف از موقعیت پیش آمده، گفتند: رفتار ترامپ هیچ راهی برای آنها جز صدور احضاریه باقی نگذاشته است.

گفتنی است ترامپ با هدف اعمال نفوذ بر انتخابات 2020 آمریکا، متهم به اعمال فشار بر ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی از راه جمع آوری مدرک علیه جو بایدن رقیب دموکرات خود است.

گفته می شود که وی زلنسکی را تهدید کرده چنانچه با وی همراهی نکند؛ کمک نظامی به اوکراین را منتفی خواهد کرد.

احضاریه از سوی ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا صادر شده حال آنکه کاخ سفید با کم اهمیت جلوه دادن آن مدعی شد که این موضوع چیزی را تغییر نمی دهد.

گفتنی است حتی اگر ترامپ از سوی مجلس نمایندگان متهم شود، حرف آخر را مجلس سنا می زند که در آن اکثر کرسی ها در اختیار حزب جمهوریخواه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 500

به "کاخ سفید احضاریه گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید احضاریه گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید