کاربری اراضی دولتی برای تأمین زمین های نهضت ملی مسکن تغییر کرد

به گزارش سیلور 7، عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: شناسایی اراضی دولتی در تصدی سایر ادارات، تغییر کاربری، افزایش تراکم و یا الحاق به محدوده به وسیله مجاری قانونی از راهبردهای تامین اراضی کسری است.

کاربری اراضی دولتی برای تأمین زمین های نهضت ملی مسکن تغییر کرد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، فردین شاکری درباره تخصیص نیافتن زمین به بعضی پروژه های نهضت ملی مسکن با وجود واریز هزینه اولیه گفت: به علت رعایت نشدن سهمیه اعلامی سازمان در ثبت نام متقاضیانی که به صورت پیامکی اجرا شده است، برنامه تأمین زمین سازمان ملی زمین و مسکن به تعداد 368 هزار و 298 واحد مسکونی مشخص شده بود که در این خصوص برای 431 هزار و 894 واحد مسکونی، زمین تأمین شد. با این حال زمین در بعضی شهر ها از جمله سنندج، همدان و بعضی شهر های دیگر با وجود واریز وجه میسر نشده است.

وی اضافه نمود: به منظور تأمین اراضی کسری در شهر های سنندج و همدان و بعضی شهر های دیگر اداره های کل استان به راهبری واحد املاک و حقوقی سازمان اقدام و گزینه های متعددی را آنالیز نموده و مجموعه راهبرد هایی را اجرایی کرد. از جمله آن ها می توان به شناسایی اراضی دولتی در تصدی سایر ادارات، تغییر کاربری، افزایش تراکم و یا الحاق به محدوده به وسیله مجاری قانونی اشاره نمود.

عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: با اقدام های اجرا شده تعداد کسری زمین نسبت به واریز وجه که در اواخر سال 1399 به اندازه 16 هزار و 972 واحد بوده در تاریخ 13 اردیبهشت سال جاری به تعداد 11 هزار و 309 واحد کاهش یافت. با این حال در مدت زمان اعلام شده به واریز وجه شده های شهر ها نیز اضافه شد و واریز وجه فرایند افزایشی داشت.

شاکری ادامه داد: از سال گذشته تا به امروز با برگزاری جلسه های متعدد با کارگزاران و اداره های کل راه و شهرسازی پیگیری مجدانه ای برای تأمین کسری زمین انجام شد و در حال حاضر تعداد کسری زمین نسبت به واریزکنندگان وجه به اندازه 9 هزار و 542 واحد رسیده است.

به گفته وی، عمده کسری اراضی در استان کردستان به تعداد 4 هزار و 437 واحد و استان همدان به تعداد 4 هزار و 35 واحد است که واحد املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن پیگیر برطرف مسائل تأمین زمین در شهر های ذکر شده است که گزارش کسری اراضی و تأمین آن هفتگی به روز رسانی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2072

به "کاربری اراضی دولتی برای تأمین زمین های نهضت ملی مسکن تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربری اراضی دولتی برای تأمین زمین های نهضت ملی مسکن تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید