کامپیوتر شبیه مغز با بیش از 100 میلیون نورون

به گزارش سیلور 7، کامپیوتری شبیه مغز با بیش از 100 میلیون نورون، نخستین نمونه از این نوع در چین، توسط محققان در استان ژجیانگ در شرق چین ساخته شده است.

کامپیوتر شبیه مغز با بیش از 100 میلیون نورون

سخت دانشگاه ژجیانگ و آزمایشگاه ژجیانگ روز سه شنبه کامپیوتر تازه توسعه یافته ای به نام داروین موس را معرفی کردند. در این مطلب از خبرنگاران درباره این کامپیوتر شبیه مغز خواهید خواند.

زو شیقیانگ، مدیر آزمایشگاه ژجیانگ گفت: این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته شامل 792 تراشه داروین مانند نسل دوم مغز است که توسط دانشگاه ژجیانگ ساخته شده است.

این برنامه از 120 میلیون نورون و حدود 100 میلیارد سیناپس پشتیبانی می کند که معادل تعداد نورون ها در مغز موش است. متوسط مصرف برق این کامپیوتر تنها 350 تا 500 وات است.

پان گانگ، از کالج علوم و فناوری کامپیوتر دانشگاه ژجیانگ که ریاست محققان را بر عهده داشت، گفت: این 792 تراشه محاسباتی شبه مغز را دقیقاً مانند بلوک های ساختمانی، در سه شاسی استاندارد سرور ادغام کرده تا یک کامپیوتر قدرتمند مشابه مغز بسازیم.

در عین حال، محققان یک سیستم عامل نیز ابداع کردند که به طور خاص برای کامپیوتر شبیه مغز طراحی شده است؛ این سیستم عامل داروین او.اس (Darwin OS) نام دارد؛ مدیریت و برنامه ریزی موثر منابع سخت افزاری را تحقق می بخشد و از عملیات و برنامه های کامپیوترهای مغز مانند پشتیبانی می کند.

به گفته محققان، محاسبات شبه مغز به استفاده از سخت افزار و نرم افزار برای شبیه سازی ساختار و مکانیسم عملکرد شبکه عصبی مغز و ساخت الگوی جدید هوش مصنوعی اطلاق می شود. این یک معماری نوآورانه محاسباتی است که به عنوان یکی از راه های مهم برای حل مسائل پیچیده مربوط به محاسبات در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود.

پان اضافه نمود که این نوع کامپیوتر شبیه مغز قادر به انجام کارهای مختلفی از جمله امکان همکاری چندین ربات در عملیات شبیه سازی برای مبارزه با سیل و نجات افراد است.

بیشتر بخوانید: در مطالعه ای جدید دانشمندان پیروز به ساخت هیدروژلی رسانا و انعطاف پذیر برای ترمیم اعصاب مغز شدند. مطلب ترمیم اعصاب مغز با هیدروژل را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1303

به "کامپیوتر شبیه مغز با بیش از 100 میلیون نورون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپیوتر شبیه مغز با بیش از 100 میلیون نورون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید