افت شدید دمای هوا در اردبیل، برف و باران استان را فرا گرفت

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران، پیش بینی هواشناسی استان اردبیل مبنی بر کاهش دما تا 10 درجه سانتیگراد و شروع بارش های برف و باران از عصر پنجشنبه محقق شد و شرایط جوی سخت و بارشی، آسمان بخش هایی عمده ای از این استان را دستخوش تغییر قرار داد.

افت شدید دمای هوا در اردبیل، برف و باران استان را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران در این خصوص تاکید نمود: روز چهارشنبه با آنالیز نقشه های پیشیابی پیش بینی نموده بودیم که از لحاظ دمایی از عصر پنجشنبه دمای هوا در سطح استان کاهش خواهد یافت.

علی دولتی مهر با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افت شدید دمای هوا و شروع بارش در مناطقی استان هستیم، یادآور شد: سامانه جدید از عصر امروز وارد استان شده که طی آن بارش باران و برف از مناطق جنوبی استان شروع و به تدریج در بیشتر مناطق استان گسترش می یابد.

وی اوج فعالیت این سامانه بارشی را از عصر پنجشنبه تا عصر جمعه مطرح کرد و یادآور شد: به دلیل کاهش دمای هوا در روز جمعه بارش در مناطق جنوبی و مرکزی استان و بخش هایی از شهرستان گرمی در منطقه نزدیک به مناطق شمالی به صورت برف پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به افت بیشتر دمای هوا طی روزهای آینده متذکر شد: روز جمعه هوای سردی را شهروندان این استان تجربه می نمایند که این روند تا روز یکشنبه تداوم خواهد داشت.

لازم به ذکر است هم اکنون دمای هوا در اردبیل به صفر درجه سانتیگراد افت نموده که پیش بینی می گردد طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه دمای هوا استان تا پنج درجه زیرصفر نیز برسد.

همچنین شهروندان مرکز استان در حال حاضر بارش باران را تجربه می نمایند و هنوز شاهد بارش برف پاییزی در شهر اردبیل نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 117

به "افت شدید دمای هوا در اردبیل، برف و باران استان را فرا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت شدید دمای هوا در اردبیل، برف و باران استان را فرا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید