آمادگی روسیه برای امضای توافق جدید اس-400 با ترکیه

به گزارش سیلور 7، معاون نخست وزیر روسیه تاکید نمود، مسکو برای امضای توافق جدید ارسال سامانه های موشکی دفاع هوایی به آنکارا آمادگی دارد و این در صورتی است که شرکای ترک چنین تمایلی داشته باشند.

آمادگی روسیه برای امضای توافق جدید اس-400 با ترکیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری تاس، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه گفت: آن ها چنین گزینه ای دارند و ما هم توافق امضا خواهیم کرد، البته اگر آن ها مایل باشند.

روسیه سپتامبر 2017 از امضای یک توافق 2.5 میلیارد دلاری با ترکیه برای ارسال سامانه های موشکی ضد هوایی اس-400 به آنکارا اطلاع داد. طبق این قرارداد، آنکارا یک گردان ست سامانه های موشکی دفاع هوایی اس-400 شامل دو واحد دریافت کرد. این توافق همچنین شامل انتقال جزئی فناوری فراوری به طرف ترکیه ای می گردد.

ترکیه اولین کشور عضو ناتوست که این نوع سامانه های موشکی دفاع هوایی از روسیه خریداری کرد. انتقال پرتابه های اس-400 به ترکیه از 12 ژوئیه 2019 شروع شد. تصمیم ترکیه برای خرید سامانه های موشکی سطح به هوای اس-400 ساخت روسیه خشم ایالات متحده و ناتو را برانگیخت. آمریکا همچنان تاکید دارد که ترکیه باید از خرید این سامانه های ساخت روسیه دست بکشد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1136

به "آمادگی روسیه برای امضای توافق جدید اس-400 با ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی روسیه برای امضای توافق جدید اس-400 با ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید